Anbefalte innlegg

Er dritt lei av og klø meg i hue og ikke skjønne hvorfor bilen ikke går på tomgang.

Gamle eieren hadde bilen og klaget over at bilen ikke gikk på tomgang. Men var mer trøbbel med motoren , Så jeg kjøpte en ny motor som var i grei stand. Og teninga og alt stemmer. Når jeg starter bilen så går den når jeg holder litt gass men med en gang jeg slipper opp så dør den med en gang. Og skjer ikke noe når jeg prøver og starte den uten gass. Noen som har noe forslag det kan være? eller om noen har vært borti det fra før?

MVH

Steven

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du burde prøve er å måle bensintrykket ditt, kav være at dette er for lavt, eller ikke stemmer.

Justere tenning, gå over alle vacumslanger og hvis du har en varmkjøringsregulator til overs prøv å bytte denne.

Ingen hull eller rifter i belgen fra mengdefordeleren til gasspjeldet? Så ikke motoren får vakum slik at du ikke får løftet opp tallerkenen inni mengdefordeleren.

Du kan også tvangskjørepumpa , koble over stikk 87 og 30 på b.pumpe releet. Da går den hele tiden.

Åpne luftfilterboksen og dytt opp tallerkenen.

Ta ut dysene og sett hver dyse i hver sin cola flaske.

Da vil du se hvor mye bensin den leverer til hver enkelt dyse.

:) Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e enig med Roger. God oppskrift..

Du kan også prøve å skifte ut slangeklemmene på slangene som går til fuel railen. hvis du har en slangeklemme som ikke tetter skikkelig så får du ikke nok bensin til dysene. har væt borti samme problem og eg kunne nesten ikke merke at det lakk bensin der ved slangeklemmen. skifte den ut med en ny, og tomgangen ble bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker skal jeg se og få prøved meg fram litt i dag:D Nå ble motivasjonen litt bedre:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.