#1 Skrevet Mars 2, 2009 Hei Hører det er noen som "chiper/maper" om bilen via service kontakten på bilen. Åssen er det i forhold til fysisk bytte av chip? Evt noen som gjør det i telemark destriktet? evt pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2009 De bilene som det byttes "chip" på så er det i all hovedsak fordi man ikke har tilgang til dette minnet via obd2-porten. Så mitt tips er at du ikke skal tenke så mye på om det blir byttet "chip" eller flashet via obd2 eller bdm-points, det aller viktigste er at softwaren som benyttes er av god kvalitet. Derfor er det viktig at du velger referanse, omdømme og kvalitet, før du stirrer deg blind på pris og lovet ytelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2009 De bilene som det byttes "chip" på så er det i all hovedsak fordi man ikke har tilgang til dette minnet via obd2-porten. Så mitt tips er at du ikke skal tenke så mye på om det blir byttet "chip" eller flashet via obd2 eller bdm-points, det aller viktigste er at softwaren som benyttes er av god kvalitet. Derfor er det viktig at du velger referanse, omdømme og kvalitet, før du stirrer deg blind på pris og lovet ytelse. Støtter den. Kloke ord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2009 stirrer meg ikke blind. derfor jeg spurte om åssen "vag-com" chip er forhold til fysisk chip. har uansett fått svar av en annen her på pm at det ikke er mulig på min model. da den er for gamel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2009 det er vel i grunnen det samme. Ved chip monterer du ny "harddisk" med software. Ved programmering overskriver du software på eksisterende "harddisk" Sånn ville iallefall jeg forklart det på en enkel måte;) Andre får skrike ut om jeg skulle sie noe feil nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2009 Er ikkje heilt umulig at der er flashbar chip i din viss den er sein 98 mod. (99). Gi meg bosch nr på ecuet, så kan eg sjekke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2009 den er registerte i juli 97 så den er nok for gamel men men. er ikke være en å ta seg en tur til BSR i sverige. er jo veldig billig der når svenske krona er så utrolig lav som nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2009 Chipsenter har rimelige og gode chipper, av og til ekstra gode tilbud også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...