#1 Skrevet Mars 2, 2009 Kjørte en tur og så begynte det plutselig å blinke i lampa på bildet... Parkerte, leste bruksanvisningen som er på tysk (jada, import....) skjønte ingenting og kjørte igjen. da forsvant lyset... Noen som aner hva lyset betyr? Det står diesel-vorglühanlage i bruksanvisningen, sier meg ingenting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2009 (endret) Det er symbolet for forglødingsystemet på dieselmotorer;) Det skal komme på bla når du skrur på tenningen på kald motor, for så å skru seg av etterhvert. Det er, som du kanskje forsto, for å varme opp dieselen for å få en lettere start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2009 Diesel-vorglühanlage = Diesel Forglødingsanlegg, direkte oversatt. Så det der er glødelampa, på godt norsk Eneste gangen den har begynt å blinke for meg, var da glødereléet gikk åt skogen, men det kan sikkert angi en masse andre feil også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2009 bør jeg ta en tur på verksted uansett, selv om den sluttet å lyse?... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2009 Hvilken bil har du? Hvor bor du? Skulle vel holde å få noen i nærheten til å lese ut feilkoder med VAG-COM. Hvis man vil være på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2009 a4 b5 1,9 tdi, 2001... bor i Oslo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2009 Denne tenner hver gang du vrir nøkkelen rundt i tenningen, men den skal slukke før du starter motoren. Hvis det er kaldt og du starter med en gang merker du sikkert at bilen er litt tregere til å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2009 den sto på under hele kjøreturen (15 min)....det er varmegrader i oslo nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2009 Meiner den også indikerer feil på motorstyring. Kan også finne på å lyse ved defekt bremselysbrytar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2009 (endret) noen i Oslo med vag-com som kanskje kunne hjulpet meg?... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 2, 2009 Denne lyser(lyste) på Poloen også. Gløde lampen + motor lampen. Har bestilt service på bilen. Den har lyst siden fredag men i dag sluttet den plutselig å lyse igjen. Lurer på om det kan være dårlig kontakt ett sted. Har vært tung og starte i kulda så tyder på at glædingen ikke har fungert. Men hvorfor lyser motor lampen? Lyser den automatisk når det er noe galt med glødingen? Når det sluttet å lyse i dag sluttet begge å lyse også så tyder jo på det. Event kan det være releet som Ole Gunnar nevner som er på vei til å ta kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 3, 2009 Jeg er usikker på hva feilen er når KUN glødelampen lyser. Men hvis den lyser sammen med motorlampen kan det være noe med dieselpartikkelgfilteret. Dette utgår selfølgelig på en litt eldre bil som du har (A4 B5/A6 C5/ A3 gen 1 etter speedometeret å gå ut i fra?).. Les ut feilkoder, enten en rask tur innom møller å hør om de kan ta en rask sjekk, eller få noen med vag-com til å få dem ut:) Lenge siden glødepluggene er byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 4, 2009 ingen anelse, kjøpte bilen nylig... ikke vet jeg hva glødeplugger er heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2009 Meiner den også indikerer feil på motorstyring. Kan også finne på å lyse ved defekt bremselysbrytar. Jeg henger meg på denne. Min begynte også med det lysende symbolet. Etter en stund begtnte "alt" å lyse. Diagonose sa Brakeswitch failure. Byttet bremselys bryteren og alt ok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...