#1 Skrevet Mars 2, 2009 Noen her som har skiftet før? Fikk mot til å gå ut i garasjen i gårkveld for å skifte lykter, men ble stopp ganske kjappt. Må man av med fanger for å få inn/ut lyktene? Plagdes noe hinsides før jeg til slutt ga opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2009 (endret) Noen her som har skiftet før?Fikk mot til å gå ut i garasjen i gårkveld for å skifte lykter, men ble stopp ganske kjappt. Må man av med fanger for å få inn/ut lyktene? Plagdes noe hinsides før jeg til slutt ga opp Skal til å skifte lyter selv på samme type bil og kan bekrefta att fangeren må av for å få løsnet nedre fester på lyktene. men ser ikke helt syn på det selv. Er 3stk 10mm muttrer i hver hjulbue vendt forover må muligens av med innersjermene for å komme til. så er det 2 stk 8 eller 10mm umbrako bolter som er skrudd opp i fangerjernet i samme utsparing som grøftelyktene sitter en på hver side. Ellers må div ledninger og spylerslanger kobles fra. Lykke til. Eg venter til det blir varmere i været 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2009 Stemmer det Lasse !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2009 Du trenger ikkje ta av fanger for å få ut lykta.. kun løsne skruene i toppen pluss ei skrue som står på ytterside av hver lykt mot skjerm( trenger ein forlenger...) med litt lirking får du då enkelt ut lykta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2009 Har prøvd dette. Tror det funker kun med vaselin og slegge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2009 Det går an å skifte lykter uten å ta av fangeren. Har gjort det mange ganger på min 99 modell. Senest på søndag, at jeg monterte lykter med fangeren på plass, faktisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2009 Som de andre nevner, trenger IKKE å ta av fangeren. Man kan lirke lyktene ut uten å demontere fangeren. Har gjort dette utallige ganger selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2009 Har prøvd dette. Tror det funker kun med vaselin og slegge Eller litt tolmodighet kanskje, er ikkje spesielt vanskelig... Litt trangt, men det går fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2009 Ok. Får smøre meg med litt mere tålmodighet. Takk så mye for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2009 Fikk det til uten å ta av støtfanger Men, sto på lykten at det skal være 55w i nærlys. Kan dette stemme? Og eventuelt, er det skadelig for linsa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2009 Jeg tok heller ikke av fangeren når jeg bytta frontlykter på min A6. Der var jo ganske så enkelt da.. Oppe på frontplata er det et hull hvor du kan kjøre en lang forlenger nedi, og da kommer du rett på den siste skruen som sitter på undersiden av lykta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 8, 2009 Fikk det til uten å ta av støtfanger Men, sto på lykten at det skal være 55w i nærlys. Kan dette stemme? Og eventuelt, er det skadelig for linsa? Det er med halogenlys, hvor de da bruker en H1 pære på 55 watt. Xenon-modellen bruker en D2S på 35 watt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...