#1 Skrevet Mars 3, 2009 Har fått opplyst at på de første girboksene levert til RS4 B5 har det vært en svakhet på akslingen til 1, 2. og 3. gir.. Dette skal være utbedret på senere girkasser (vet ikke når de ble oppgradert). Jeg har en girkasse inne hos Møller for overhaling og bytte av synkronisering til 2. gir. I samme slengen ville Møller oppgradere denne akslingen ettersom den nyere delen skal være forsterket (Ingen tegn til skade på den gamle). De var så grei at de ikke skulle ta noe ekstra i arbeidstimer for det ettersom jobben er nesten den samme, men delen kostet dessverre litt.. 14.400 skulle de ha! Har noen hørt om denne svakheten? Er det vært å oppgradere den? Er jo billigere nå enn senere selvfølgelig og bilen yter jo mer enn orginalt så påkjenningene er større... Men har aldri hørt om at denne har feilet... Kan ikke finne noen erfaringer av denne delen på noen forumer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2009 her ligger det en del info og videoer som omhandler B5 girkasser..kanskje du ser delen blir omtalt der http://www.jhmotorsports.com/videos/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2009 Er kjent at S4 kassene ikke tåler for mye herjing. Til og med donuts på snø kan ta knekken på kassene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2009 http://www.rs246.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=48892&highlight=gearbox+code Her er en tråd på RS246.com jeg ble linket til. Her er iallefall forskjellene gitt og med produksjonsdatoer og girkasse-koder. Det står ingenting om at akselen er forsterket i de senere. Forskjellene skal visst være, som jeg også har fått vite av JHMotorsport, Oppgradert Locking Collar/Synchro hub (sklir mellom hvert girpar, f.eks. 1. & 2., og kobler de til ved girskift) og oppgraderte synkroniserings ringer nå med keramisk belegg (ligger under locking collar, en per gir, og sørger for at collaren kan skli rett i giret). Jeg har ikke snakket med Møller direkte enda, så det kan jo være denne Collaren de ønsker å bytte i tillegg til det kittet de har for å fikse synkroniseringssvikten. Rart om den collaren skal klare å koste 14.400... Skal høre med Møller selv senere i dag. Også rart om det kittet Møller påstår de har (er visst et kjent problem hos de) ikke innebærer Collaren i tillegg, ettersom det i denne videoen blir sagt at man bør bytte Collar om man bytter til de sterkere og kvassere synkroniserings ringene. http://audishifter.com/videos/Innerworkings_and_issues_of_the_B5_S4_6-speed_trans.wmv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2009 Skal prøve å få forklart dette litt bedre. Det som er forsterknings rep kit er: 01E 398 270 som omhandler synkro ringer og hubs til 1 og 2 gir. Det som har kommet på i tillegg er at drevene på 1 / 2 gir begynner å bli runde, disse sitter støpt fast på inngående aksling. (Del 1 bilde 2) Dette bør byttes, kommer til å lage en ulyd med tiden. Pris på denne er 9500kr (01E 311 105J) er denne som er en svakhet på disse kassene. (Måtte selv bytte dette på min i 2008). I tillegg begynner skiftdrevene til 1 og 2 gir å bli runde mot synkronringene. Her kommer det også til å bli ulyd med tiden, samt du vil få problemer med gir skift. (Del 10 og 19 på bilde 1, 01E 311 271 B og 01E 311 257 F). Pris: 3800 + 3210. Med tanke på hvor mye jobb samt kostnaden på å ta ut girkasse igjen senere anbefales det å ta med dette nå. Delene har jeg klart å prute ned til Møller sin inn pris siden kassa allerede er åpnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...