#1 Skrevet Mars 3, 2009 Det har etterhvert blitt såpass ulyd fra den elektriske kjølevifta at "noe må gjøres". For ordens skyld; det er to kjølevifter på radiatorene (ladeluft, kjølevann og AC) - den ene er visco-styrt og den andre er elektrisk drevet. Det er ingen tvil om hvilken som holder på å "ta kvelden" siden den elektriske starter når AC starter (f.eks. ved å deaktivere "ECON"-funksjon på varmeapparatstyringnen inne i bilen). Problemet er at det er rimelig uframkommelig (les veeeeldig trangt) og jeg lurer ganske enkelt på hvordan man enklest kommer til å få byttet denne viften. Jeg har sett en tråd (veldg bra en, forresten) på forumet som omhandler bytte av reg.reim, men lurer på om det finnes andre måter å få ut vifta på enn å trekke fram fronten til "servicestilling". Kan f.eks. hele radiatoren som er nærmest vifte (kjølevann så vidt jeg husker) tas ut og vifta følger med den? Neste spørsmål blir selvfølgelig selve vifta og jeg mistenker lageret i motoren for å være synderen. Er det noen "der ute" som har erfaring med å bytte hele lageret eller er det like godt å kjøpe ny vifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...