#1 Skrevet Mars 3, 2009 bilen går periodevis i nødmodus, tenning av og på = turbo i gang igjen. Møller sier de har gått over vakumslangene, de har bytta kjølevanntempføler og reparert et ledningsbrudd på drivstofftempføler. Men noe sånt som magnetventil er det vel ikke på avf motoren såvidt er meg bekjent. Nødmodus inntreffer ikke noe oftere enn en gang i mnd eller noe sånt. Men sånn stort sett hele tiden ved pådrag er det en "shhhhhhhh" lyd og når jeg slipper gassen, så hører man godt at den slipper opp trykket. Pluss at den "lugger" litt innimellom, og kjennes litt "sirup" ut. Mens andre ganger virker den helt frisk. Møller påstår at hvis den ikke er bra nå, så er det turboen.. Jeg ser den hvis detta vnt-systemet er kokset igjen, men mener selv at da ville den gått i nødmodus oftere. Vag-com sier noe sånt som turbotrykk overskridet eller noe sånt. Så det virker som at det er en lekkasje et sted. Har handla blindinger til EGR-systemet også, tenkte jeg skulle blokkere dette og rense innsug. Men lurer på om det er noen som har vært borti dette? Og hva fasiten ble? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2009 Trykk test intercooler systemet så ser du om det er lekk. Ellers ville jeg tippet turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2009 er dette en pumpedyse motor med variabel turbo? vært borti at flere av dem sette seg fast i "wastegate" ventilen.. er jo ikke wastegate på disse.. men den trykk klokken som justerer turboen... bilen til en på jobben gikk hele tiden i nød.. og han prøvde en del forskjellige ting. (lånte fra min bil) lmm, ladetrykks føler, væsketemp føler + + tilslutt prøvde han å bevege wastegaten,.. den satt dønn fast.. hamret litt på denne.. nå er problemet borte.. enn så lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2009 Trykkteste ja, hmm, skal ta detta opp med vestfold elektrodiesel, de har sikkert utstyr til det. Så man skal klare å bevege det staget fra vakumklokka og inn på turboen med handmakt? Bare å skyve den inn og ut? Er pumpedyse med variable skovler ja.. Men det som er rart er at det er veldig sjelden den går i nød, men jeg hører at det er noe som er litt "off"... Takker for svar folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2009 Fant en lekkasje på en slange fra intercooleren, ved en skjøt, der det er et metallklips som man vipper opp, og inni den er det en gummipakning som lekker, masse olje som lekker fra den skjøten, kan det være problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2009 Fant en lekkasje på en slange fra intercooleren, ved en skjøt, der det er et metallklips som man vipper opp, og inni den er det en gummipakning som lekker, masse olje som lekker fra den skjøten, kan det være problemet? sikkert den sjøten ved ekspangsjonstanken? på midten der.. der lekker det hos meg også, endel olje, men min funker som den skal. Det jeg tenkte på er om det går an å tre på en silikonslange der istedet!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2009 Ser også at det er en plass på nett som man kan få kjøpt denne i en del uten skjøter. Det stemmer det du sa, at det er den ved siden av ekspansjonstanken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2009 Ser også at det er en plass på nett som man kan få kjøpt denne i en del uten skjøter. Det stemmer det du sa, at det er den ved siden av ekspansjonstanken.. Har du link? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2009 Har handla blindinger til EGR-systemet også, tenkte jeg skulle blokkere dette og rense innsug. Men lurer på om det er noen som har vært borti dette? Og hva fasiten ble? hadde samme problem som deg med nødmodus på min chippa AFN 1,9TDI... det forsvant med en gang jeg hadde blinda EGRen og rensa innsuget... som deg var jeg plaga ca 1 gang i mnd, nå er det vel snart 1 år siden jeg blinda og har ikke hatt 1 problem med nødmodusen.... bank i bordet: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2009 mener det skal være noe som dette.. http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-156/1.9-tdi--1.9pdi/Detail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...