#1 Skrevet Mars 3, 2009 (endret) en kompis som har hatt bilen på verksted en s4 c4 92mod der fikk han beskjed om at hjernen måtte byttes, og den er nå byttet men starter fortsatt ikke.. er det startsperren som slår inn..?? kan noen hjelpe...?? Feilen: en kontakt hadde eira mellom innspøytningshjernen, dårlig kontakt.. så i utgangspunktet så virket hjerne og tenningsmoduler, så da har han 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2009 Er vel ikke startsperre på 92 modell, er hvertfall ikke det på min. Har han sjekket om den får bensin, har gnist osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2009 Bør kanskje oppgi litt mer info enn det for diagnose.. Men; hadde min S4 på et verksted hvor dem ikke kjørte diagnose på bilen. Dem hadde gådd rundt bilen og feilsøkt en stund, og siden jeg hadde foretatt et karosseribytte mente dem at hjernen måtte byttes. Nå fikk jeg start etter karosseribyttet før bilen slutta å gå, så jeg utelukket dette for dem. Det endte med at jeg tok med meg bærbar PC ned på verkstedet selv og kjørte diagnose og fant ut at hallgiveren var gåen. Litt flaut for et verksted, men det kan jo hende at dem ikke har søkt på denne bilen heller. Verkstedet lå forøvrig i Osan, og jeg vet Rune har hatt bilen sin der før - så kanskje få dem til å ta en diagnose på bilen før dem begynner å spekulere. Føler at hallgiver er et ganske vanlig problem når disse bilene blir gamle i skjellet Får den bensin eller gnist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2009 Verkstedet lå forøvrig i Osan, og jeg vet Rune har hatt bilen sin der før - så kanskje få dem til å ta en diagnose på bilen før dem begynner å spekulere. Føler at hallgiver er et ganske vanlig problem når disse bilene blir gamle i skjellet Får den bensin eller gnist? jeg forsto det som at hallgiver var i orden, men han får ingen gnist.. bensinpumpa går heller ikke. starteren går i hvertfall bilen har stått uten strøm i sikkert en måned eller noe sånt... kan det være at hjernen må kodes på nytt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2009 det er nå byttet tenningsmoduler, men ingen gnist eller reaksjon i bensinpumpa... har noen hatt lignende problemer..??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2009 Løst? Hva var problemet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2009 Løst? Hva var problemet da? det var rett og slett en kontakt til innsprøytingshjernen som hadde eiret, og skapte ukontakt.. ikke verre enn det, så hjernen og tenningsmodulene var alltid like hel.. men rune sa jo at han var blitt veldig godt kjent med bilen nå hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...