Koplingsskjema yttertemp. display Rs2

Anbefalte innlegg

Trenger et koplingsskjema for yttertemperatur displayet som sitter infelt i Rs2 instrumentet.

Er en 5-polet gul stikk, med 5 ledninger:

1. grå

2. gul

3. grønn

4. brun

5 . hvit

Må vell blandt annet ha signal fra temp.føler, hastighets signal speedometer osv..

Er det noen som har et skjema, eller vet hva som skal hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg jo fortalt deg flere ganger Kim:p

Temp.display med 5 ledninger =

12v (hvit ledning)

Lyssignal (Brun ledning)

Jord (grønn ledning)

Signal fra temp.sensor (gul ledning)

Hastighetsignal (grå ledning)

Disse skal kobles på =

12v -> svart/blå ledning (fra blå kontakt)

Lyssignal -> grå/blå ledning (fra gul kontakt)

Jord -> (på venstre side ved sikringsboksen under rattet er det et fint jordingspunkt.

Signal fra temp.sensor -> ledning du trekker fra tempsensoren.

Hastighetsignal -> brun/rød ledning (fra blå kontakt)

I tillegg, siden det kommer to ledninger fra tempføler, skal den andre jordes (jeg fant et fint sted oppe på venstre dempertårn).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja vet det Pål, men husker aldri detta i hodet vettu.. : bh :

Er jeg riktig heldig kan det hende det ligger en ferdig stikker til overs der som det kun er å kople på, men jeg pleier da aldri å ha så flaks?! : gråter :

Jeg har jo orginalt temp.føler på min, som vises i klima displayet.. Hadde vært greit å hentet ut dette signalet et sted også, så slipper jeg å legge opp ny føler og ledninger helt fram..

Det står at signal ledningen fra temp.følern skal gå inn på en 5-polet grønn stikker.. Men usikker på om denne skal være bak instrumentet, eller bak klima enheten der.. Hmm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er orginalt en egen temp.føler til dette displayet som sitter på venstre side foran like ved v.frontlykt.

Er det ikke display orginalt, er det heller ingen stikker bak.

Er ikke noe problem å dra to ledninger, da du kun skal igjennom kabelgjennomføringen i torpedoveggen og rett opp til display.

Ellers så kan du jo se på koblingskjema til Audi 80, da de tidligste modellene (92-93) hadde dette klimapanelet du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en sånn temp.føler på venstre side under lykta.. En på jobben hadde en Audi 80 med klima, som han satte inn Rs2 motor osv.. Der satte han inn et Rs2 intrument med et slikt display, og fant en ledig stikker på bilen som ikke var i bruk på det orginale instrumentet, som bare var å plugge rett inn.. Han mener at det er slik stikker på biler med klima, men det gjenstår jo å se..

Mener å huske fra jeg skifta instrumentet mitt, at det var noe til overs der som jeg lurte litt på den gangen.. Men er jo ikke 100% sikker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en sånn temp.føler på venstre side under lykta.. En på jobben hadde en Audi 80 med klima, som han satte inn Rs2 motor osv.. Der satte han inn et Rs2 intrument med et slikt display, og fant en ledig stikker på bilen som ikke var i bruk på det orginale instrumentet, som bare var å plugge rett inn.. Han mener at det er slik stikker på biler med klima, men det gjenstår jo å se..

Mener å huske fra jeg skifta instrumentet mitt, at det var noe til overs der som jeg lurte litt på den gangen.. Men er jo ikke 100% sikker..

Hvis du har den føleren, så finner du det i ledningsnettet ditt.

Er ikke værre enn å ta ut instrumentpanelet å sjekke...tar deg 4 min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jobbet kvelden nå så skal det i morra tidlig :D hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.