#1 Skrevet Mars 4, 2009 Som topic sier. hvordan finner jeg motstanden på vanntemp sensorene mine? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2009 Det kommer jo litt an på hvilken sensorer det er du har. Det finnes to varianter: 1 - Sensor med 2 pinner. Da måler du motstanden mellom disse. 2 - Sensor med 1 pinne. Da måler du motstanden mellom denne og jord. Det som er mer interessant for din del er hvilken motstand skal du ha ved hvilken temperatur. Du burde se om du finner den grafen, måle motstanden og sjekke opp mot denne grafen. De fleste sensorene er ganske linære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2009 Det kommer jo litt an på hvilken sensorer det er du har. Det finnes to varianter: 1 - Sensor med 2 pinner. Da måler du motstanden mellom disse. 2 - Sensor med 1 pinne. Da måler du motstanden mellom denne og jord. Det som er mer interessant for din del er hvilken motstand skal du ha ved hvilken temperatur. Du burde se om du finner den grafen, måle motstanden og sjekke opp mot denne grafen. De fleste sensorene er ganske linære. har multigivere og med 4 pinner og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2009 har multigivere og med 4 pinner og Jepp, og da går 2 av pinnene til styreenheten og 2 til instrumentet. Finnes skjema over hvor mye motstand det skal være i en giver, i forhold til temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2009 Jeg skulle gjerne visst hvor min vantemp sensor sitter - sitste bilen - noen som kan det? Jeg finner den nemlig ikke..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...