Anbefalte innlegg

Da sleit jeg litt med bilen igjen :P

 

Problemet er at luften fra turboen aldri når frem til innsuget, men det har vist seg vanskelig å finne ut av hvor den forsvinner. Har sjekket det meste av slanger, men turboen lader ikke på tomgang, så det er vanskelig å finne lekasjen, enda den er ganske stor. Jeg mistenker at det kanskje er en rift i en slange, som utvider seg når turboen blåser, og nesten er usynlig når den ikke gjør det. En annen mulighet kan jo være at wastegaten har røket.

 

Jeg vet at dere ikke har særlig grunnlag til å hjelpe utifra det jeg har skrevet over, men tenkte kanskje at noen her inne visste om noen standard feil eller lignende som kunne vært verdt å sjekke ut. Hvis ikke blir neste steget å bare bytte ut alle slangene å se om problemet løser seg da. Er det forresten mulig å få turboen til å lade på tomgang? Dette ville gjøre det enkelt å finne feilen tror jeg.

 

Lekkasjen er iallefall ganske stor, siden jeg har mistet så godt som all turbohjelp, og kjører på 170HK istedetfor ~290 som bilen skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og nappe av slangen på luftfilter boksen og sette trykk på 1,5 bar inn på turbo, da vil alt frem til gasspjeldet være trykksatt og da hører du lekasjen utmerket vil jeg tro, og få noe som passer tar litt tid, men en flaske i plast vil jo funke og så f.eks borrer du bare et lite hull du kjører trykklufta inn på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nesten garantera deg at det er michelin slangen din som er røken, har røket på min 2 ganger før, er den slangen som går inn på intercooleren din..den finner du under støtfangeren på førersiden... er ca 25 cm lang med eindel "buler" på.. er nok inni ein av dei "bulene" at du finner hullet ditt.!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

phot03.jpg

 

her har du et bilde av slangen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste slangen som har vært dårlig på bilen er innsugsslangen. De andre har vært rimelig bra.

 

Har du sjekket de som går til og fra boostcontroller Arne? Du kan også prøve å koble på N75 igjen som henger der, for å se om feilen ligger der et sted.

 

Anbefaler deg å kjøpe et Samco slangesett til bilen, så bytter du ut alle de gamle gummislangene med nye (blå eller svarte) silikonslanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å finne feilen utfra hva du forteller.

Er du sikker på at luften forsvinner. Dvs, hører du at turboen HYLER høyt når du gir full gass, ute på veien ?

Hvis du hører turboen godt, da har du en lekasje....og du bør ikke gi full gass, pga overspinning av turbo => havari, eller at turboen virker dårligere.

Slangen ut fra turbo til rør under bilen, kan sprekke like etter utløpet fra turbo, pga varme.

Slangen inn til InterCooler, kan også sprekke.

 

Hvis bilen bare går dårlig, dvs lader ca 0,4bar, og ellers er helt normal.

Da har den muligens koblet ut N75 ventilen, for å begrense ladetrykket ditt.

 

Lese ut feilkoder er aldri feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er manuell boostcontroller på den, n75 er fortsatt tilkoblet elektrisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av luftfilteret, hold hånden forran slangen som går inn på innsuget, mens motoren går, så det blir vakum i røra, og begynn å spray startgass på slangene. da får du turtalls forandringer hvis startgassen kommer inn noen sted:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode forslag her, for den som lurte på det, så lader turboen normalt ja, og den høres også meget godt. Ingen ulyder på den, bare all "vinden" i motorrommet som høres veldig godt.

 

Michelinslangen har jeg sjekket, men skal sjekke den ekstra godt imorgen.

 

Kommer tilbake med oppdatering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo ver hull i intercooleren og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, håper ikke det er tilfellet, for det blir sikkert dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, orginale er det jo flust av. Du får også kjøpt universalcoolere til bare noen få tusen, frontmontert eller beregnet på orginal plassering. :)

 

Fort gjort å bytte og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, kanskje det ikke er så ille like vel da... Har forresten fått på 18" RS4 felg på bilen, ser steika bra ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh, sommerhjul så tidlig ja. :)

Kjører vinter enda, en vet aldri når det kan komme en meter snø igjen.

 

034motorsport har bolton IC for frontmontering.. krever at du kutter litt i fangeren foran, men ellers er monteringen gjort unna på noen timer.

 

Sjekk:

-slangen fra turbo og ned til trykkrøra under bilen.

-slangen fra trykkrøra og inn på IC (michelin slangen)

-slangen fra IC og opp på innsug. Husker jeg ikke helt feil er slangeklemmen på innsuget uorginal og så ikke videre imponert ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testkjører bare :)

 

Skal sjekke og gå over en ekstra runde idag, å prøve ut litt forskjellig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.