Du gjør det helt feil. Bil utgave. Edition 2

Anbefalte innlegg

post-10496-1382406551.jpg

 

For de som ikke er "kjennere" så er det her snakk om en boblemotor bak i en Porsche 914. Så helt på trynet er det faktisk ikke da den jo kommer med type4-motor (samme som i VW 411/vw412 og VW bus 72-79 mod) , men både porsche 914 og 911 skal aldri ha noe annet enn sekser baki der. Den flausa Porsche gjorde med å lage Porsche 912 var jo bare helt bak mål. Du putter ikke en firer på 90 hk bak i en "911" og kaller den 912.

Har sagt det før og sier det igjen, det blir som å dra på fest med Clausthaler. Ok, dra gjerne på fest uten å drikke alkohol, men da drikker du brus og ikke Clausthaler, for det er nettopp det Porsche 912 (og delvis 914-4) er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roar, du glemte å påpeke det værste av alt angående den 914en, nemlig det at den er ombygd fra midtmotor til hekkmotor. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roar, du glemte å påpeke det værste av alt angående den 914en, nemlig det at den er ombygd fra midtmotor til hekkmotor. : bh :

 

Med boblemotor i den bilen er det allerede "fucket" opp såpass at det har minimal betydning synes jeg, men ja, ille det og´.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke eier/bruker som har gjort noe feil her, men VW.... 1617 kg og 1,9 diesel på 68hk : bh :

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44808174

 

Jeg har kjørt en slik caravelle med 1,9 diesel på 68 hk en gang, den gikk ikke dårlig, men vanvittig dårlig. Jeg tuller ikke, etter jeg hadde kjørt den et par km så åpnet jeg panseret for å se om gassvaier eller lign. ikke var på stell. Fra Olavsgaard opp mot djupdalstoppen gikk den 70 km/t og da mener jeg at det var ikke mulig å få den til å gå fortere, ER DET MULIG ?: dum :

 

Fatter ikke hva VW har tenkt med en SÅ undermotorisert bil!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, erre mulig? :o

 

Jeg har kjørt en transporter t4 2.4D (84hk?), og syns den gikk potta treig. Men med bilhenger og bil bak så gikk det i 40-45 på toppen av bakken på E6 mellom Olavsgaard og Skedsmo :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke eier/bruker som har gjort noe feil her, men VW.... 1617 kg og 1,9 diesel på 68hk : bh :

 

Tro det eller ei, men det er faktisk en TDK-maskin. I motsetning til 2.4D som yter 78 hk uten turbo, så er det faktisk en turbolader på 68-hesteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro det eller ei, men det er faktisk en TDK-maskin. I motsetning til 2.4D som yter 78 hk uten turbo, så er det faktisk en turbolader på 68-hesteren.

 

Har selv hatt 2,4 d 78 hk og den går faktisk helt greit om dieselpumpe og andre greier er på stell. Men ja, jeg glemte jo helt å skrive om følelsen av turbokicket når turbo begynnte å lade på denne 68hk dieselen, nesten nakkesleng : haha :

Hvis en låner noen måleinstrumenter beregnet for snegler el.lign. så er det sikkert mulig å måle g-kreftene når turbo "slår inn" : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror begge de der er raketter i forhold til dette prosjektet (snakk om å lite å gjøre på om man setter i gang med dette).

 

Audi A8 med motoren fra en Lupo 1,2 tdi! :P

 

http://www.wardtro.de/html/3l_audi.html

 

17-1800kg og 61hk/140nm... Og med så mye vekt å dra på bruker den sikkert like mye diesel som en 2,5tdi uansett. Bare med 1/3 av effekten. Hurra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17-1800kg og 61hk/140nm... Og med så mye vekt å dra på bruker den sikkert like mye diesel som en 2,5tdi uansett. Bare med 1/3 av effekten. Hurra!

 

Tja, hvorfor ikke hvis man først har deler til oversvetter å ha gjort dette :)

lupo_8v_17.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1233439_728513533841698_196102116_n.jpg

1374929_728516867174698_918484691_n.jpg

 

Disse lyktene går faktisk ann å få kjøpt spesiellt tilpasset Passat 35i og Jetta/Golf 2, og delene kommer fra tyskland :)

http://www.captain-carparts.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

China style lykter på Jetta mk2 er jo faktisk pent : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hvorfor ikke hvis man først har deler til oversvetter å ha gjort dette :)

lupo_8v_17.jpg

 

Sikkert noe i linje med samme tankegang som at det ikke er så fett med en mk4 Supra med en 1,1 Corolla motor fra 1980, bare fordi at man har deler til overs etter å ha bygget en 1980 Corolla med supramotor. osv :P

 

For ikke å tenke på restproduktet av delene etter den T5'en med 911 GT2 motor :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

China style lykter på Jetta mk2 er jo faktisk pent : ja :

 

Mer spent på hvordan det blir på en Passat 35i B4 som en i tyskland holder på å modifisere med sånn front nå :cri:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trappene i denne videoen er godt kjent fra Rocky...

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Monster-Volvo"? Med 320 hk? Det står jo ikke en dritt om hva som er gjort med bilen... Og man må vel ha litt mer enn 320 hk for at det skal bli et monster. Enda en utrolig dårlig artikkel fra Broooooooooooooooooooooooooooooom : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.tv2.no/underholdning/broom/volvo-240-anders-takket-nei-til-en-million-for-den-gamle-volvoen-4146828.html

 

Vet ikke hva som er mest feil av å by en million kroner for denne, og det å avslå tilbudet... eller eventuelt å skrøne på seg hele historien?

 

"Monster-Volvo"? Med 320 hk? Det står jo ikke en dritt om hva som er gjort med bilen... Og man må vel ha litt mer enn 320 hk for at det skal bli et monster. Enda en utrolig dårlig artikkel fra Broooooooooooooooooooooooooooooom : bh :

 

Nå har ikke jeg utrolig god kjennskap til denne bilen, men har sett over bilen en rekke ganger, samt har en kollega på jobb som er god kompis med Anders her.

Historien om budet er nok ingen skrøne uten at jeg kan utdype det noe særlig, men fra hva jeg har blitt fortalt er det velkjent at dette reelle budet kom fra en som var helt seriøs og ville kjøpe bilen. (Kan jo tenkes at personer med alt for mye penger har kommet over denne på et eller annet bil show..) Særlig i Sverige hvor en såpass spesiell Volvo kan trigge kjøpe lysten for de som kan bruke penger på hva en de måtte ønske seg...

 

Men når det kommer til bilen så kan jeg med hånden på hjertet si at noen annen 240 av denne rangen tror jeg man må se lenge etter..

her er det perfeksjonisme ned til den minste detalj og er nok ingen ting man kan pirke over på denne bilen..

"Monster bil" blir jo et definisjons spørsmål, men 320hk på 1100kilo vil jeg nå si er ganske så respektabelt jeg.. selv om kanskje ikke er "1000hp monster"

Nå sitter det en veldig spesiell girkasse i denne bilen som koster en veldig respektabel sum uten at jeg har noe mekanisk innsikt..

Jeg synes det står stor respekt av denne bilen da ALT er gjort av mannen selv, eksempel skjørtene, fangerne osv er laget selv og er ikke mulig å få kjøpt ferdig noe sted.. Samme med dashbord, diverse elektriske løsninger +++

 

Nå har jo dette vært drømmen hans siden han kan huske slik jeg forstår det.. og når man legger utallig timer arbeid hvor alt på bilen er gjort selv, sammen med dyre deler rundt om så skjønner jeg at han ikke vel selge.. Dette er helt klart en "one of the kind bil du aldri vil finne maken til"

Nå aner jeg ikke prisen totalt på bilen er på i bare deler.. men etter å ha sett den live skjønner man med engang at dette er noe helt annet kontra en restaurert bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rattgiring type F1 (som jeg mener å huske det er) er uansett ikke hverdagskost i en 240.

 

Ser ut som jeg husket rett:

CAM9925-700x465.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når det kommer til bilen så kan jeg med hånden på hjertet si at noen annen 240 av denne rangen tror jeg man må se lenge etter..

her er det perfeksjonisme ned til den minste detalj og er nok ingen ting man kan pirke over på denne bilen..

 

Det tviler jeg ikke på, bilen er sikkert fantastisk i alle detaljer. Det er bare den idiotiske artikkelen fra Brooooooooom som faller igjennom på alle mulige måter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.