Du gjør det helt feil. Bil utgave. Edition 2

Anbefalte innlegg

En ting jeg personlig gjorde feil for ett par år siden var å dra på Ikea å handle til ny leilighet, og glemte at det var 20v Coupe`n jeg kjørte...

 

IMG271.jpg~original

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tabben har jeg gjort og, bare med felger. Vil tro du fikk inn dette, med tanke på at jeg har klart å dytti inn 6 18x9,5 felger i esker inn i coupe'n uten alt for store problemer : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det samme med en Golf 2 Syncro, og en vil ikke tro hvor mye vi fikk med oss. Det var fronter til hele kjøkkenet inkludert 195 cm lang skapdør til høyskapet, samt et 200x300 gulvteppe og masse annet ræl. Dette var før Ikea kom til Kristiansand, så jeg og fruen kjørte fra Slependen til Arendal med dette lasset. Hun satt i venstre side bak, og skapdør og gulvteppe lå fra gulvet høyre foran og opp til bakruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat han her var ikke til mye hjelp..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde vell E10 mellom bjerkvik og tjeldsund-lødingen være permanent stengt...

 

Har dere 30.000 kjøretøy i døgnet der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere 30.000 kjøretøy i døgnet der?

 

Nei, langt i fra, men det står sinnsykt mye dyr langs veien, spessielt elg.

Hver gang jeg kjører den strekningen ser jeg elg, og siste gang var for 1time siden, 2 elger å 4 reins dyr spottet...

Denne artikkelen er fra Januar i år, http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article6470335.ece

 

Har selv kjørt inn i en folk med reinsdyr, traff 2 kalver i fjor. Men det gikk heldigvis bra med dem :)

Og har nesten knust noen elger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat han her var ikke til mye hjelp..

 

 

Det er ikke han her heller :

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]208265[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208266[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208267[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208268[/ATTACH] Fotballspelar på tur : klø :

 

Holder en knapp på Rooney med en av sine aldrende venninner ved siden.Sikkert problemer med tupeen igjen.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på Rooney med en av sine aldrende venninner ved siden.Sikkert problemer med tupeen igjen.......

 

Trur det var ein Lfc spelar, Wisdom eller noke sant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva betyr det på morsmålet?

 

Tror det er at den er lavere bak en fremme. Eller rævsejen om du vil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det var dritfett stuk på den Golfen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det :) baktung, sigen i stumpen, sierra stuk osv osv. Synd det ikke var så mye mere bilder å finne av den Golf V`n for "cleaningen" var mere mislykket enn vellykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det var dritfett stuk på den Golfen:)

 

Ja, jeg hadde også takket ja til golfen;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det :) baktung, sigen i stumpen, sierra stuk osv osv. Synd det ikke var så mye mere bilder å finne av den Golf V`n for "cleaningen" var mere mislykket enn vellykket.

 

Jeg slenger meg på her!

 

Synes faktisk den golfen var helt super jeg og Passaten var også grei, men felgene var ikke så imponerende. Men at de har gjort det helt feil synes jeg blir for drøyt, da er det mange "Du gjør det helt feil" biler i denne klubben.

Men begge disse bilen er jo helt bein/i vater og ikke sigen på rumpa. Det er jo bare det at de fleste nyere biler (siste 20år) har 2-3cm lavere hjulbuer bak av en eller annen teit grunn. Når du slipper de helt nedpå så blir det slik, om det er pent eller ikke kan men jo diskutere men sigen på ropa er de ikke. Sierra'en eller Sierra stuk kommer jo av at den faktisk var sigen på rumpa og så ut som man konstant kjørte rundt med noe tungt baki, og der var jo kanalen på bilen 5 cm lavere i bakkant....

 

Synes i mange tilfeller biler som faktisk har lik klaring i buen foran og bak kan se ut som de står for mye på tryne, og da får man Granada stuk fra 80-tallet med hi-jekkers bak: haha : det er heller ikke særlig pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke sånn disse bilene automatisk ser ut når man slipper ut all lufta i airriden da? Er kanskje VW som har gjort feil når de tegna hjulbuene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle biler fra de siste 60 årene har lavere hjulbuer bak enn foran. Grunnen er at forhjula trenger plass til å svinge. Hadde buene bak vært like høye som foran så hadde det sett skikkelig tåpelig ut. Det hadde sett ut som om bilen var hevet bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som PerL skriver, hadde du ikke hatt høyere buer foran hadde det vært konstant subbing under svinging i dumper. Det er kanalene som avgjør om bilen er i vater eller ikke, er kanalen lavere bak enn foran har du reverse rake/sigen i ræva/Sirævva/polakksenk.

Etter en lite høytidelig observasjonsrunde vi gjorde en gang kom vi frem til at spesielt BMW har veldig store høydeforskjeller i hjulbuer foran til bak :)

 

Er det ikke sånn disse bilene automatisk ser ut når man slipper ut all lufta i airriden da?

 

Det har da ikke noe med luftfjæring å gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.