Du gjør det helt feil. Bil utgave. Edition 2

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor langt de kom jeg..

 

 

(One of the guys is narrating a random story about him delivering some goods to some address)

After the bridge dive:

- Great... And here we've arrived...

- We are floating now.

- Floating, indeed.

- That's fucking great.

- So where are we drifting to now?

- Towards the bank (of the river).

- No, it's going straight.

- No, towards the bank.

- You can leave the steering wheel alone now.

 

 

Siste setningen er jo bare best : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det har da ikke noe med luftfjæring å gjøre...

 

Det jeg mente var at om man har en bil på luft som man slipper helt i bånn når den står parkert, så blir det ikke "helt feil" fordi at hjulbuen er lavere bak enn foran på bilen. Selv om bakhjulet sitter lenger opp inni hjulbuen bak da. Om den ikke er på luft derimot, så har man vel 1 grad rattutslag på den Golfen før det går galt, og DET er feil det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat det du skrev, men.. :) Mange tror man må ha luft i disse dager for å senke skikkelig og man kan iallfall ikke ha rette kanaler. Med et oppsett som ikke subber er det ikke noe problem å tucke bakhjula (for det var bak vi snakket om) uten luft ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bags are for groceries.. :o

Hehe neida, min personlige smak tilsier at hele felgen burde vises..

aldri helt skjønt poenget med å gjemme dyre felger bak skjermen samtidig man setter bilen i en "ikke kjørbar høyde"

bare fordi man kan med luft..

 

Men heldivis har vi mange forskjellige meninger og smaker :)

Noen liker en type stance og andre liker andre, sånn får det nesten bare være, kjedelig om alle hadde lik smak som resulterer i bare like biler også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her!

 

Synes faktisk den golfen var helt super jeg og Passaten var også grei, men felgene var ikke så imponerende. Men at de har gjort det helt feil synes jeg blir for drøyt, da er det mange "Du gjør det helt feil" biler i denne klubben.

Men begge disse bilen er jo helt bein/i vater og ikke sigen på rumpa. Det er jo bare det at de fleste nyere biler (siste 20år) har 2-3cm lavere hjulbuer bak av en eller annen teit grunn. Når du slipper de helt nedpå så blir det slik, om det er pent eller ikke kan men jo diskutere men sigen på ropa er de ikke. Sierra'en eller Sierra stuk kommer jo av at den faktisk var sigen på rumpa og så ut som man konstant kjørte rundt med noe tungt baki, og der var jo kanalen på bilen 5 cm lavere i bakkant....

 

Synes i mange tilfeller biler som faktisk har lik klaring i buen foran og bak kan se ut som de står for mye på tryne, og da får man Granada stuk fra 80-tallet med hi-jekkers bak: haha : det er heller ikke særlig pent.

 

Er mye forskjellige meninger, noen mener som du at en bil er riktig ved å ha lik avstand fra bakken til kanalen hele veien, men om du kjører en slik stil på en E36 f.eks så vil det se ut som du har pakket hele inventaret på Ikea baki bilen din ;) Noen mener også at man skal måle fra sidelistene og ned til bakken, og enkelte sverger til at taket på bilen skal være i vater! Om man ser hvordan en bil er satt opp originalt så er det lik avstand fra hjulbue til felg både forran og bak +/- noen mm. At man da som mine eksempler viser, velger å koste på seg luftfjøring, feite felger og kleening av alt av bilens profiler forså å ødelegge alt ved å få bilen til å se ut som en polsk smuglerbil er i mine øyne helt feil ;) Så får man være enige om å være uenige.

 

Her er en bedre illustrering av hvor bra det kan se ut når man stiller høyden på bilen etter kanalen og ikke hjulbuene : smil :

 

3756405852_c7be5d2e67_o.jpg

 

Skulle man justert etter sidelisten og målt i fra overkant, så ser man at bilen skulle vært enda litt lavere bak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ser hvordan en bil er satt opp originalt så er det lik avstand fra hjulbue til felg både forran og bak +/- noen mm.

 

"Noen" mm, ja :P Originalt 2007 A4 S-line-understell..

 

Litt forskjell.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke noe problem på hverken Golf 5`n, Golf 6`n og ikke noe problem med Golf 7 leiebilen jeg har hatt i 1 uke nå. Så om du leiter enda mere så finner du nok enda bedre eksempler som taler din sak, poenget mitt har du vel uansett fått med deg, spesielt om du titter på bildet jeg la ut i forrige inlegget?!?!?1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke noe problem på hverken Golf 5`n, Golf 6`n og ikke noe problem med Golf 7 leiebilen jeg har hatt i 1 uke nå. Så om du leiter enda mere så finner du nok enda bedre eksempler som taler din sak, poenget mitt har du vel uansett fått med deg, spesielt om du titter på bildet jeg la ut i forrige inlegget?!?!?1?

 

Du ser sikkert hvilken del av ditt innlegg jeg har sitert.

Har ikke uttalt meg noe som helst om at jeg syns det er pent eller stygt, men veldig pent syns jeg ikke at det er. Når/hvis jeg skal senke min, så kommer jeg ALDRI i verden til å senke feks 20/20. Da får jeg det som de flotte eksemplene du har lagt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reverse rake anyone?

 

THUMPPPPP.jpg

 

10078466815_1223abed49_b.jpg

 

er vel strengt tatt det som i hot rod verdenen kalles "fake rake"

http://www.popularhotrodding.com/tech/1204phr_the_secrets_of_stance/viewall.html

 

Har ikke noe i mot at folk senker bilene så kanalene ligger i vater, så lenge hjulene sitter like høyt i hjulbuene. Dvs at du må lage ny radius på de bakre hjulbuene om du skal ha "perfect stance"

 

Det som dog "som plager meg mer" er folk som har arch gap, men foran og bak dekket! Jeg må tydligvis meditere oftere så jeg slipper å plages :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som dog "som plager meg mer" er folk som har arch gap, men foran og bak dekket! Jeg må tydligvis meditere oftere så jeg slipper å plages :D

 

Noen 26" fikser det ;)

 

09-01-28-lexus-sc-on-26-inch-rims-1-7384

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, jaggu bra du fikk et bilde av den der, såg den i Ålesund eg også, men hadde ikke med telefon til å ta bilde av galskapen

 

 

Fin "reperasjon" på en A6 C5 jeg gikk forbi i Ålesund...

 

DSC_0831_zps3529fd79.jpg~original

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mye forskjellige meninger, noen mener som du at en bil er riktig ved å ha lik avstand fra bakken til kanalen hele veien, men om du kjører en slik stil på en E36 f.eks så vil det se ut som du har pakket hele inventaret på Ikea baki bilen din ;) Noen mener også at man skal måle fra sidelistene og ned til bakken, og enkelte sverger til at taket på bilen skal være i vater! Om man ser hvordan en bil er satt opp originalt så er det lik avstand fra hjulbue til felg både forran og bak +/- noen mm. At man da som mine eksempler viser, velger å koste på seg luftfjøring, feite felger og kleening av alt av bilens profiler forså å ødelegge alt ved å få bilen til å se ut som en polsk smuglerbil er i mine øyne helt feil ;) Så får man være enige om å være uenige.

 

Her er en bedre illustrering av hvor bra det kan se ut når man stiller høyden på bilen etter kanalen og ikke hjulbuene : smil :

 

3756405852_c7be5d2e67_o.jpg

 

Skulle man justert etter sidelisten og målt i fra overkant, så ser man at bilen skulle vært enda litt lavere bak ;)

 

Flere meninger om dette temaet ser jeg, og det er bra: smil :.

 

Det jeg mener er at den Golf 5'en på ingen måte bør ligge i kategorien "du gjør det helt feil", da er det mye bra som er helt feil ute på veien. Det jeg ikke forstår er den syltynne linjen man må følge for å ikke havne i du gjør det helt feil tråden. De fleste bildene som postes er veldig artig og helt feil, men av og til dumper det inne biler som i utgangspunktet ser grei ut slik som den hvite Golf'en, og da blir det "helt feil spør du meg".

Jeg personligt liker veldig forskjelige stiler og veldig åpen for både merke, farger, stiler arter og prisklasser, alt til sitt bruk. Men at noe er gjennomført betyr mest. Det betyr ikke for mye av de en eller det andre, og ikke nødvendigvis noe som er sjeldent, dyrt, superspesielt eller ekstremt i noen retning. Den golfen ser grei ut, at noen ikke liker luft har jeg forståelse for men fordelen er jo at noe som kan være helt feil i noens øyner, med et trykk på en knapp -pyyys- så er den i ønsket posisjon;) og på et blunk "du gjør det helt rett"!. At man kan senke noe riktig uten luft har jeg prøvd på i 15 år men det betyr ofte mindre brukervenlihghet, og for de som ikke bare har bilen til å gnure å gnukke på i garasjen men liker å bruke den er det ikke like lett. På norske veier, spesielt her på vestlandet med så dårlig standard så er luft en veldig grei måte å få bilen lav på. Jeg får jo ikke en skikelig senka bil opp i byggefeltet jeg bor i en gang pga fartsdumper, og de florerer det jo av i dette landet: bråk :.

 

Når det gjelder å måle høyde bør man ikke bruke listene på døra, på en god del biler går disse oppover i bakant for å gi bilen et agresivt utsende. Men man bør se etter grunlinjen som ofte går igjenn flere steder i designet, den bør være rett eller litt høyere i mot hekken på nyere biler om en bil skal se bra ut;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diverse feil som hadde samlet seg opp på Ipoden:

 

IMG_0876r_zps2b3cf569.jpg

 

IMG_0846r_zpsfcea4eb8.jpg

 

: klø :Er jo strengt tatt ikke feil men...

IMG_0768_zps1716ae8f.jpg

 

IMG_0696r_zpsbbc4aef2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.