Du gjør det helt feil. Bil utgave. Edition 2

Anbefalte innlegg

Er nok bare en vanlig yaris/auris, men noen av dem er jo hybrid.

 

Mitt bidrag:

bilde

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45806369

Bilen er tydligvis chippet til over 300 hk ifølge selger, uten å oppgi hva som er modifisert.

 

Det er vertfall ikke noe tvil om at eieren er stolt av Carbon håndbrekket sitt.

Likte også veldig godt utvalget av interiør. Carbonlister, foliert dekslet ved nødbling og båt rundt girspaken.

 

Likte også denne setningen:

Det var litt rust på hjulbuene forran, men det har jeg pusset vekk og lakkert opp igjen med Plasti-Dipp
..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford F-150 Raptor SVT er en jævelig feit bil. Men til den prisen og med den yttelsen så har den latterlig dårlig lasteytelse og trekkegenskaper på den. Den kan laste 373kg på planet og ikke trekke mer enn 2250kg henger, og det er skikkelig feil i mine øyne med en slik motor og til den prisen...

 

last og trekkytelser på denne bilen har vel mer med norske regler enn med bilen å gjøre? (jeg har ikke sjekka, men de fleste store amerikanske biler får latterlig lastkapasitet for å komme under 3,5 tonn?)

Og til den prisen, så får du en luksusbil i en helt annen klasse. Folket vil ha SUV'er, men denne er enda større...

 

 

 

 

 

 

Her er en som jeg mener gjør feil, kansje det er rett i noens øyne å prøve å lure folk, men for meg blir det feil.

http://www.autodb.no/bil/view/1635111

 

1. han kjøpte bilen for 13k for 2 mnd siden.

2. Motoren står på plass, uten vannkoblinger, med AAZ pumpetopp, som gjør at man ikke får lukket lokket.

3. Om han så har brukt 17k på motor, pakninger, glødeplugger og annet, så betyr ikke det at bilen har doblet verdi, det betyr bare at istedenfor en kokt 1.6 så står en kokt 1.9td på plass.

4. det er hverken 100hk eller automat, om det var en ekte dieselautomat så kunne man forstått prisen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]210900[/ATTACH]

 

Er det mulig!: dum : Hadde det enda vært sveist ordentlig. Neste skikkelige dump og fjærbein står gjennom panseret!

 

Når en ser slikt som det her, så tenker jeg at det faktisk ikke er så ille å kappe fjærene. (Som ofte ble gjort i "gamle-dager")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at denne har blitt postet her men. Det går hvertfall ikke an å ødelegge en B4 noe værre! Riegerdøden!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at denne har blitt postet her men. Det går hvertfall ikke an å ødelegge en B4 noe værre! Riegerdøden!

 

 

Orka ikke se gjennom en gang. Måtte bare hoppe til slutten. : bh ::shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har diskutert VIP-style Caraveller tidligere her, så det er ikke det jeg skal trekke frem her. Men, legg merke til broderingen på ALLE setene... : dum :

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45572963

 

Veldig flott arbeid på denne bilen, men for en brøler da! : bh :

 

Bør kanskje fikse emblemet bak på bilen, så er det kanskje ingen som ligger merke til det:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har diskutert VIP-style Caraveller tidligere her, så det er ikke det jeg skal trekke frem her. Men, legg merke til broderingen på ALLE setene... : dum :

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45572963

 

Veldig flott arbeid på denne bilen, men for en brøler da! : bh :

 

Kan det være ett ordspill?

Care well som er mikset med caravelle for å lage ett eget navn?: klø ::nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Haha.. den var stygg, men snakk om å ta det med godt humør! Fortjeber en plass i lattertråden☆

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford F-150 Raptor SVT er en jævelig feit bil. Men til den prisen og med den yttelsen så har den latterlig dårlig lasteytelse og trekkegenskaper på den. Den kan laste 373kg på planet og ikke trekke mer enn 2250kg henger, og det er skikkelig feil i mine øyne med en slik motor og til den prisen...

 

Dette er jo desverre en bil som havner midt mellom to stoler pga de fantastiske reglene her i landet. Skal den regges som varebil så har den en tullete lasteevne (godkjent vel og merke), skal den regges som lett lastebil kan den laste så mye den er bygget for, men den er påkrevd en fartssperre på 90km/t.. Alt takket være (heia) norge sine bestemmelser. Det er ikke bilen det er noe galt med, det er bare at det må velges mellom pest eller kolera når den skal regges..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo desverre en bil som havner midt mellom to stoler pga de fantastiske reglene her i landet. Skal den regges som varebil så har den en tullete lasteevne (godkjent vel og merke), skal den regges som lett lastebil kan den laste så mye den er bygget for, men den er påkrevd en fartssperre på 90km/t.. Alt takket være (heia) norge sine bestemmelser. Det er ikke bilen det er noe galt med, det er bare at det må velges mellom pest eller kolera når den skal regges..

 

Og det blir helt feil for min del. Selv om det er Norge som gjør det feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01_849582198_xl.jpg

 

Når man må sveive ruter på en bil fra 2008.

 

(VW Passat)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt takket være (heia) norge sine bestemmelser.

 

Det er ikke riktig. Det er ikke norge sin feil at den har fartssperre, som forøvrig skal være på 80, ikke 90. Dette er EU-regler som gjør dette. Og det samme gjelder for varebil-klassen. Det er samme reglement over hele Europa, det eneste særnorske er størrelsen på varerommet på lukkede varebiler, og kravet om hel skillevegg. Ellers gjelder det samme over hele Europa, nemlig det at du ikke får kjøre mer enn 3500 kg tungt kjøretøy på vanlig B-sertifikat. Norge var faktisk uten fartssperre helt frem til 2010, men da var vi ndt til å innføre dette pga EU-reglementet som vi har bundet oss til å følge gjennom EØS-avtalen. Så om bilen er registrert i Norge eller Nederland eller Italia så er det de samme idiotiske reglene, og bilen havner uansett mellom to stoler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er fremdeles ikke bilen det er noe feil med, at den er dyr og har dårlig lasteevne etc etc. Det er jo kun en konsekvens av de norske reglene ang registrering. At de er en miks av særnorske (avgifter) og eu-tilpassede. Om bilen havner mellom to stoler i andre land enn Norge også, er jo heller ikke bilen sin feil :)

 

Når det er sagt, så er jo Raptoren er spesialmodell tilpasset offroadbruk/racing, som sikkert ikke er veldig gunstig med et halvt tonn last på planet uansett. Skal man dra mye last så har grunnmodellen (som veier mindre) høyere nyttelast. Selv om man ikke kan leke "stadium-truck" i ørkenen med den på samme måte.

 

Samme med f.eks VW Crafter varebil. Til lengre, høyere, større den er, desto mindre nyttelast har den. Den største (7m lang - 17m3 varerom) har så lite som ca 700kg nyttelast.. Og skal man utnytte både volum og vekt da må man frakte noe som veier en plass mellom glava og isopor... Bilen er jo både konstruert og typegodkjent til å laste flere ganger så mye.

 

Men nok om det, folk må mene akkurat hva de vil. Det er åpenbart forskjellig nivå på hva som er "å gjøre det helt feil". Her er et par som jeg synes har tråkket godt over linja:

 

EOwENNm.jpg

 

benedetto-bufalino-transforms-an-old-car

 

benedetto-bufalino-transforms-an-old-car

 

Godt nyttår! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er fremdeles ikke bilen det er noe feil med, at den er dyr og har dårlig lasteevne etc etc. Det er jo kun en konsekvens av de norske reglene ang registrering. At de er en miks av særnorske (avgifter) og eu-tilpassede. Om bilen havner mellom to stoler i andre land enn Norge også, er jo heller ikke bilen sin feil :)

 

Vel, hvis man skal sette det så på spissen, så er det 100% bilen sin feil, fordi den er utelukkende bygget med tanke på det Amerikanske markedet. Ford i USA har aldri hatt intensjoner om å selge denne bilen utenfor USA/Canada, og dermed har de heller ikke tatt noen hensyn til regelverket andre steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår innlegg , men biler over 3500kg er sperret på 90kmt ja :) Høyeste tillate hastighet er 80kmt , men sperrer ikke før 90kmt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår innlegg , men biler over 3500kg er sperret på 90kmt ja :) Høyeste tillate hastighet er 80kmt , men sperrer ikke før 90kmt :)

 

Det stemmer helt det, sperren er på 90km/t, selv om høyeste tillatte hastighet er 80km/t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil, eller kanskje riktig?

 

234517832_qrvVX-L.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man trenger ikke være blondine for å være dum og deilig... : haha :

 

Haha syns hu var kul jeg da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha hu dama var herlig. Definitivt en tullevideo. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.