Jekke opp Audi A4 B6,men HVOR?

Anbefalte innlegg

Skulle få opp bilen min på bukker nå,men hvor skal man jekke?

På siden/kanaler er jo umulig,er kun 10cm foran bakhjul og 10cm bak fremhjul det går ann og jekke på.Eller sitter jo S-Line skjørtet langs resten av kanten/kanalen bortover. : rolleyes: bh :

Så jeg får ikke plass til jekk OG bukk der det er tilltenkt og jekke opp. : bh :

Eneste muligheten er jo og jekke den opp under bakakselen (klokka) bak,men hva med foran? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å jekke opp bilen din selv, så tror jeg nesten bare du må selge!: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en grunn til løftebukk!! ;) Har selv prøvd meg på dette, og det er neimen ikke lett. Det jeg gjorde var å jekke opp bak, nok til å få under ene bukken foran, for så å bruke jekken på andre siden foran. Da ble den kun jekket foran som du sikkert skjønte.

Ellers er vel en mulighet å jekke på traversen, og eventuelt legge mellom en planke mellom jekken og traversen. (For å fordele kreftene fra jekken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å jekke opp bilen din selv, så tror jeg nesten bare du må selge!: klø :

WORD :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å svare han i stede for sånne fjase komentarer? Han vet vel likegodt som alle oss andre åssen man jekker op bilen, MEN trenger vel flere punkter da man må jekke først å plassere bukken etterpå, UTEN å ødelegge noe ..

Er ikke alle som har råd til å ha løftebukk i garasjen, på samme måte som ikke alle vil drive fjøsmekk å jekke i stykker bilen!

Edit: Dere "smart ass" folk med a4 begge to kan vel da forklare?!

Joachim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løftebukk koster 20k ny og burde være obligatorisk når man tar lappen, min mening. Men er et lite helvete og jekke opp bilen ja, det jeg ville gjort er og kjøre opp på en planke så du får f.eks 4-5cm mer bakkeklaring og da får du muligens jekken under andre plasser som tåler det og ikke er tilgjengelige ved vanlig høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skrudd en del bil,men er skjelden bilene har plastikk rundt hele jekke kanten langs kanalene... Vil jo få den opp UTEN og ødelegge noe også! :)

Det er jo null problem og få jekket opp bilen,men det er mye værre og få jekket den opp og plassere bukker langs kanalen med en jekk ved siden av,spes når de sporene man kan jekke på er 10cm lange! ;)

Fikk fint opp bilen på 4stk bukker etter litt kreativ tenkning! ;) Kjørte opp bilen på 2" høye planker,fikk så jekket opp baken via bak diffen.Foran jekket jeg den opp under girkasse festet! :)

Leiter om dagen etter ett verksted med både lagerplass/løftebukk(er) etc,men er ikke lett og oppdrive! :)

Vurderer løftebukk i garasjen her også,siden de snart er gratis litt brukte.Men synes ikke 90cm i løftehøyde er nok når jeg først skal ha opp bilen via løftebukk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løftebukk koster 20k ny og burde være obligatorisk når man tar lappen, min mening. Men er et lite helvete og jekke opp bilen ja, det jeg ville gjort er og kjøre opp på en planke så du får f.eks 4-5cm mer bakkeklaring og da får du muligens jekken under andre plasser som tåler det og ikke er tilgjengelige ved vanlig høyde.

Jepp,er det som ble løsningen til slutt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.