Fjerning av gamle asfaltplater

Anbefalte innlegg

Nå begynner det vel å bli en del personer her inne som har restaurert gamle biler, eller holdt på med noe annet som har gjort at de har fjernet gamle asfaltplater. Så derfor spør jeg, hvilken metode er best for å fjerne gamle asfaltplater fra et bilkarosseri?

Skal fjernes i forbindelse med annet karosseriarbeid...

 

Har prøvd å søke litt her på forumet, men finner ikke noe skikkelig svar på dette. Har både hørt og lest om folk som har brukt varmepistol for å varme opp platene før de fjernes, men har også fått med meg at enkelte har brukt stoff som "kjøler ned" platene slik at de knekker av i "store biter". Hva er best? Og finnes det eventuelt noen kjemikalier av noe slag som kan være til god hjelp?

 

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte, riktignok for motsatt vei, varmluftpistol for å bøye tilbake og få "reaktivert" limet på noen plater som hadde begynt å løsne og bøye seg av innsiden av ei dør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg brukte trykkluft meiselhammer. Men viktig å legge den ganske flat så en ikkje skader plata du jobber på.

 

Men det vart mildt sagt artig å fjerne asfaltplater med meiselhammer. Trykte litt på lufta og platene sprakk og flaug over alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt varmluft og breitmeisel (manuelt sådan :P) å skrapet av ettersom det løsner.

har ikke kommet til sluttfinish enda så jeg vet ikke hva andre har brukt for å vaske opp klinet som er igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykkluft-meisel funker fett! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.