LT turbo diesel noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

jeg har en volvo 240 bruksbil med en orginal vw lt 2,4 td er det noen som hvet hvor mye trykk denne tåler?

jeg kjører nå 1,1 men jeg har ikke intercooler.

hvordan få denne til og gå bedre?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å montere intercooler. ;)

Er jo enkelt og billig å få tak i original 240-intercooler, og den er også ganske stor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel mekanisk innsprøytning - større dysespisser gir mer diesel, gir mer meksos, gir mer trykk. Kombinasjon mer diesel og mer trykk gir effekt. Så kan det hende at det er en form for overtrykksventil som må strammes opp for ikke å slippe opp trykk.

Hvor mye den tåler vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden denne motoren er mer eller mindre samme som 1,5 ganger en Golf Turbodieselmotor kan man vel ta effekten man pleier å kunne dra ut av en slik ganger 1,5, så får man en viss antydning.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar.

justerte den til 1,5 i dag og den røykte noe sinsykt hehe, gik betydlig bedre.

men har en rs2 kjøler som skal på.blir bra det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar.

justerte den til 1,5 i dag og den røykte noe sinsykt hehe, gik betydlig bedre.

men har en rs2 kjøler som skal på.blir bra det

Bare pass på at økt dieselmengde gjør at motoren går varmt. Så følg med på temperaturen, så den ikke koker. Skal ikke ryke overdrevent heller, da kan den få for mye diesel, og påfølgende varmgang.

På golf 2 1.6 td og gtd har jeg ikke opplevd noe problemer med å kjøre på 1.5-1.6 bar med god skodde bak ;) Men jeg aner ikke hva motoren din tåler og er god for. Vil tippe at det første du får problemer med er at clutchen gir opp ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.