Anbefalte innlegg

Ser Kumho blir anbefalt av flere som et godt budsjett dekk. Må ha nye sommerdekk i år og lurer da på om noen har noen erfaring med KU19 vs KU31?? Og ikke minst noen som vet hvordan bredden på disse er, sammenlignet med nankang ns2 i samme dim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt på KU31, og de kan anbefales. Godt grep, greit støynivå. Tror de er relativt brede i forhold til oppgitt dimensjon. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, noen flere med erfaring? Er det verdt de ekstra kronene det koster for KU19 kontra KU31?? Assymetrisk mønster er vel bedre på støy vil jeg tro men er det andre fordeler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt flere biler på begge dekkene, og har oppfattelsen av at KU19 er mer sportslig, men da selvfølgelig mer støyete også. KU31 er veldig støysvakt og mykt.

 

KU31 = komfort

KU19 = sport

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KU31 kan anbefales. meget kurant med hensyn til vannplaning og sporing også. kjørte 18" på A3. meget godt dekk til den prisen synes nå jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt flere biler på begge dekkene, og har oppfattelsen av at KU19 er mer sportslig, men da selvfølgelig mer støyete også. KU31 er veldig støysvakt og mykt.

 

KU31 = komfort

KU19 = sport

 

Tolker det slik at KU19 da også burde være mere slitesterkt? Sportslig er jo ikke negativt da de bør kunne tåle noen runder på klubbtreff :)

 

Har du noen formening om bredden på kumho kontra nankang? Er de bredere må jeg nok ned fra 235 til 225 for å få senket nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KU31 kan anbefales. meget kurant med hensyn til vannplaning og sporing også. kjørte 18" på A3. meget godt dekk til den prisen synes nå jeg.

 

Prisen er jo meget hyggelig ihvertfall. Har forsåvidt vært ok fornøyd med nankang også jeg men syns de støyer altfor mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tolker det slik at KU19 da også burde være mere slitesterkt? Sportslig er jo ikke negativt da de bør kunne tåle noen runder på klubbtreff :)

 

Har du noen formening om bredden på kumho kontra nankang? Er de bredere må jeg nok ned fra 235 til 225 for å få senket nok

 

Ku19 er nok litt sportslig, men jeg ville ikke ha for store forhåpninger til banebruk. Jeg prøvde dette med de som fulgte med felgene når jeg kjøpte de, og de forsvant ganske fort på banen, og grepet til den slags bruk var heller ikke spesielt bra. Jeg var fornøyd til vanlig gatebruk, men til banebruk bør du velge noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ku19 er nok litt sportslig, men jeg ville ikke ha for store forhåpninger til banebruk. Jeg prøvde dette med de som fulgte med felgene når jeg kjøpte de, og de forsvant ganske fort på banen, og grepet til den slags bruk var heller ikke spesielt bra. Jeg var fornøyd til vanlig gatebruk, men til banebruk bør du velge noe annet.

 

Neida, har ikke kjempekrav til at de er gode bane dekk. Men om de er litt bedre enn nankangdekkene jeg har kjørt på tidligere ville ikke gjort noe. På sikt ligger egne banehjul i planene men det blir ikke denne sesongen tror jeg.

 

Hva betyr relativt fort forresten, nankang forsvinner ganske fort på bane de og. Er kumhoene så myke at de vil slites fortere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine som var halvslitt holdt en kveld på Rudskogen. Da var venstre fordekk på grensen til lovlig mtp. mønsterdybde. Kumho MX som jeg kjøpte etterpå har holdt i to sesonger, og har nok mønster igjen til en til. Da regner jeg tre-fire banedager hver sesong, med mye kjøring. Disse er forøvrig til salgs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tolker det slik at KU19 da også burde være mere slitesterkt? Sportslig er jo ikke negativt da de bør kunne tåle noen runder på klubbtreff :)

 

Har du noen formening om bredden på kumho kontra nankang? Er de bredere må jeg nok ned fra 235 til 225 for å få senket nok

 

225/40-18 er det jeg pleier å montere på 8x18". Blir temmelig rette dekksider av det.

 

Alt funker på bane, men om du er ute etter å kjøre fort er det dyrere dekk som gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, felgene de skal på er 9,5x19 og der er strekken på NS2 i 235/35 helt perfekt og flukter med vinkelen på innerskjermen. Blir nok til at jeg prøver kumho 235/35 også da.

Hvor fort det går på banen er underordnet nå. Bare de ikke er nedslitt med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så har KU31 threadwear på 320AAA, burde vare ganske lenge da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne tråden litt..

 

Er det flere som har erfaringer med Kumho KU31? Skal ha nye dekk, og vurderer disse..

Ser de scorer litt dårlig på våt asfalt i AMS fra 2008 (i 17", jeg skal ha 225/35/19) - http://www.svakodekk.no/files/ams-dekktest-04-2008.pdf

 

Usikker på kvaliteten på nettstedet, men grei kritikk til dekket - http://www.reviewcentre.com/reviews130380.html

 

Innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører KU31 i 245/35-19 og er godt fornøyd med de. Har ikke akkurat testet dem under "ekstreme" forhold, men til vanlig kjøring på vei fungerer de utmerket. Kjøper de gjerne igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører også med KU31

 

215/35/19 på 8,5" felger. Helt grei strekk, kunne vært litt bedre men..

 

Jeg synes det støyer litt, men det er vel pga. min dekkdimensjon. Sikkert bedre med litt mer gummi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.