Anbefalte innlegg

Vil en audi 80 B4 bakfanger passe på en audi 90 type 89? I så fall, mye tilpassing?

Hva med listene som sitter midt på dørene på type 89? Er de klippset eller limt fast?

Så var det en ting til, noen som har bilder av en rød audi 90 med Rs fanger??

takker for svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en audi 80 B4 bakfanger passe på en audi 90 type 89? I så fall, mye tilpassing?

Vil ikke passe rett på. b4 fangeren er lengre. Du må lage nye fester til fangeren.

Hva med listene som sitter midt på dørene på type 89? Er de klippset eller limt fast?

De er limt. De var hvertfall det på min 90 (typ 89)

Så var det en ting til, noen som har bilder av en rød audi 90 med Rs fanger??

S fanger er penere;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer ikke rett på, men det går an å få til. Har selv brukt en B4-bakfanger på Audien min, som er B3. Festene på sidene passer og man trenger ikke å lage noe nytt der. Problemet er at B4-fangeren er kortere enn B3. Derfor må man kutte i B4-fangeren bak, for at det skal rekke helt fram til hjulbuene. Maks en halvtime med tilpasning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en coupe typ 89 ('94) og cab ('96) er disse listene skrudd fast med mutter ifra innsiden av døren. Du må av med børtrekket, så er det 8 el 10mm mutter på baksiden. Ingen limming på de jeg har skrudd på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med lyktene? Vil f.eks RS2 lykter passe på en Typ89?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er hovedlyktene du tenker på, så ja, de vil passe, men du vil få en klaring mellom lykta og grillen da B4 har en liten anelse mindre lykte enn B3. Klaringen er ca 3 cm øverst og 1 cm nederst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harald hos Audisentrum viste meg festene han hadde lagd. Han måtte lage noen som var lengre enn de orginale. b4 rumpa er ca 8 cm lengre enn 89 rumpa. DVS at b4 fangeren blir for lang.

Når jeg tok av listene på min typ 89 1990 modell var de kun limt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er hovedlyktene du tenker på, så ja, de vil passe, men du vil få en klaring mellom lykta og grillen da B4 har en liten anelse mindre lykte enn B3. Klaringen er ca 3 cm øverst og 1 cm nederst.

Tenkte helst på baklyktene og den refleksplata

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal passe på en B3 regner jeg med, ettersom B4 Avant bruker samme baklysene (de indre) som 3, det er også nevnt tidligere at B4 Avant's ytre lamper passer på B3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal passe på en B3 regner jeg med, ettersom B4 Avant bruker samme baklysene (de indre) som 3, det er også nevnt tidligere at B4 Avant's ytre lamper passer på B3.

Tøft, hehe. Har nemlig lykter og fanger liggende til mitt prosjekt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen på b4 og 89 baklyktene er bare vinklingen på sidelyktene. Jeg vil ha RS2 bakfanger og RS2 refleksplate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med dørtrekk og bakseter fra RS2, vil det passe i B3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakdørene på sedanmodellene har samme delenr. På avant vet jeg desverre ikke. Har lurt på det ganske lenge selv... B4 dørsidene er kraftigere enn typ 89 dørsidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklysene fra ein RS2 passer ja! Ka me RS2 fanger, samme tepassing som B4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.