#1 Skrevet Mars 6, 2009 Har litt småproblemer med tenningen på min Audi 100 2,3 Det hender seg den stopper av seg selv når jeg er ute og kjører, og kan være vanskelig og starte igjen. Det kan gå alt fra 1minutt til flere timer før den tenner igjen når jeg prøver og starte. Dette er som oftest når motor er "halvvarm" Sånn halveis opp mot 90grader. Har byttet coil,plugger,plugg/coil ledninger,bensinfilter og fordelerlokk/rotor. Bensinpumpen går, det hører jeg godt, selv om bilen ikke starter. Så da vil jeg tro det er noe med tenningen og da misstenker jeg hallgiveren. Er det hallgiver i fordeleren på disse bilene? Og er det tenningsmodul på den? Hvor sitter i såfall denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2009 Mener det skal være en hallgiver på disse... Den skal isåfall stå montert på utsiden av fordeleren din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2009 Sitter ikke tenningsmodulen på høyre side inne i bilen, bak sparkepanelet nede i fotbrønnen da ? (passasjersiden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2009 Mener det skal være en hallgiver på disse... Den skal isåfall stå montert på utsiden av fordeleren din.. Kontakten er vel på utsiden. Men selve føleren er vel inne i fordeleren. Er det mulig og bytte bare denne, eller må jeg bytte hele fordeleren? Sitter ikke tenningsmodulen på høyre side inne i bilen, bak sparkepanelet nede i fotbrønnen da ? (passasjersiden) Dette må jeg sjekke. Rar plassering av den i såfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2009 Kontakten er vel på utsiden. Men selve føleren er vel inne i fordeleren. Er det mulig og bytte bare denne, eller må jeg bytte hele fordeleren? Dette må jeg sjekke. Rar plassering av den i såfall? Tenningsmodulen står innenfor sparkepanelet på føresiden på min audi 100 (87). Hallgiverbytte kan du lese litt om her. http://www.audinsane.se/ Se under fordeler. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2009 2.3-literen har ikke en enkel tenningsmodul som 2.2-literen, den har en "styreenhet for tenning" (som i tillegg til å være tenningsmodul også justerer tenningstidspunkt). Jeg _tror_ den sitter på samme plass som den gamle tenningsmodulen (altså bak sparkeplaten på førersiden) mens bensinstyringsenheten sitter bak sparkeplaten på passasjersiden. At hallgiveren er gåen er ikke usannsynlig, men ofte pleier den være på/av, altså at den fungerer til den dør 100%. Hvis du kontakter Svein-Erik Tande på forumet her så har vel han byttet hallgiver med hell på disse fordelerene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...