2.5 TDI V6 må luftes før start. Update 04.04.2009

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter bilen min har stått i mer enn 3 timer må jeg løsne to av dyse rørene før den til slutt fyrer: bh :

Hva kan være galt? Noen kjente feil på noen slanger? Har byttet den ventilen som står oppå dieselfilteret og skal bytte dieselfilteret imorgen.

 

Det er en AKE motor som har gått 191000.

 

Noen forslag???

 

All hjelp mottaes med stor takk:tilber:

 

 

Edit: Min bror byttet dieselpumpen på 3,5 time. Den går fint nå, jeg hadde ikke noe tull med startsperren:tilber: 2 høvdinger spart: rolleyes.

Den er nå parkert i oppoverbakke, så hvis driten starter imorgen tidlig er alt gull, hvis ikke er alt boss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Etter bilen min har stått i mer enn 3 timer må jeg løsne to av dyse rørene før den til slutt fyrer: bh :

Hva kan være galt? Noen kjente feil på noen slanger? Har byttet den ventilen som står oppå dieselfilteret og skal bytte dieselfilteret imorgen.

 

Det er en AKE motor som har gått 191000.

 

Noen forslag???

 

All hjelp mottaes med stor takk:tilber:

 

Eg hadde samme problem på min, men etter eg byttet alle dieselreturslangene og kobberpakningene på returnipplene på dysene så ble den bra. sjekk tilstanden på slangene .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde samme problem på min, men etter eg byttet alle dieselreturslangene og kobberpakningene på returnipplene på dysene så ble den bra. sjekk tilstanden på slangene .

 

Okei, da skal jeg sjekke over de:D Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg har nå byttet dieselfilter, returting på filteret, returventilene som står på dieselpumpa(begge to) og returslangene som går imellom dysene med kobberpakninger.

 

Same shit.....

 

Jeg har bestilt slangen som går fra filteret til pumpen, den gjennomsiktige og den andre den går paralellt med, den kommer imorgen. Hvis ikke det løser det, hva kan det være da?

 

Er det ikke en fødepumpe i tanken? Kan den har noe å si?? Hele forrige uke startet bilen HVER dag, men nå, ikke fanen altså, nå må den luftes og har startkabel hjelp.....

HJELP!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig den ikkej drar fram diesel. Sjekk om den går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig den ikkej drar fram diesel. Sjekk om den går.

 

Ok, skal jeg høre den når jeg slår på tenningen? Skal den gå hele tiden eller er det er flotør som bestemmer det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede å slo på tenningen, hører ikke noe inne ifra bilen, heller ikke ifra baksete, og jeg er ganske bestemt på at det ikke var noe når jeg hørte ned i tanklokket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville eg sjekket om det er strøm til pumpe. Om det ikkje er det, sjekk pumpe rele, ledningsnett bytt pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede å slo på tenningen, hører ikke noe inne ifra bilen, heller ikke ifra baksete, og jeg er ganske bestemt på at det ikke var noe når jeg hørte ned i tanklokket...

 

Min fungerer normalt men jeg hører heller ikke noe inni eller utenpå. Har dog aldri stukket øret ned mot tanklokket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi prøvd noen triks.

 

Vi satt på en enveisventil på returslangen, det hjalp ikke noe i det hele tatt.

Vi gjorde det samme på tilførselen, jeg parkerte bilen i oppoverbakke og etter 1.5 time så startet den: eek : Jeg ble litt glad inni meg nå, så bilen ble stående i bakken, og etter 2,5time var det ut igjen, men nå: Ikke fanen: bh :

 

Bilen skal inn på verksted på onsdag, håper de finner ut av det samtidig som de finner ut av dieselpumpen er OK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har verkstedet sett på den, og de TROR det er dieselpumpen som er synderen......Dette passer som alltid jævlig bra, midt oppi i nykjøpt hus med påfølgende oppussing: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :

Hva koster disse og få overhalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har verkstedet sett på den, og de TROR det er dieselpumpen som er synderen......Dette passer som alltid jævlig bra, midt oppi i nykjøpt hus med påfølgende oppussing: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :

Hva koster disse og få overhalt?

 

her har du en brukt iallefall, muligens.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16753266

ny http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15992762

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest et sted at det ikke er noen her til lands som overhaler disse? : klø : Vet ikke hva som er forventet levetid på disse pumpene, men er nok mulig å få tak i en som er i god stand til en overkommelig sum. Du kan sjekke med Multiparts - http://mparts.csl.nu/. De skaffer alt av deler til Audi brukt fra Tyskland.

 

Sinnsykt kjedelig det der. Er glad dieselpumpa mi ble byttet like før jeg kjøpte bilen : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes brukt rimelig pumpe her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1570383#post1570383

 

Tror du får dem overhalte fra 10-12K og oppover, men da aner jeg ikke om det er mer enn den defekte elektronikken som er reparert.

 

Var vel dette jeg siktet til, ja. Mener det var noe med at det ikke var deler å oppdrive til selve pumpen og det kun var elektronikken som kunne fikses. Godt mulig jeg tar feil her, men ett eller annet vedr. overhaling av disse pumpene har jeg hørt/lest et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel dette jeg siktet til, ja. Mener det var noe med at det ikke var deler å oppdrive til selve pumpen og det kun var elektronikken som kunne fikses. Godt mulig jeg tar feil her, men ett eller annet vedr. overhaling av disse pumpene har jeg hørt/lest et sted.

 

Nja, sikkert deler å oppdrive til det mekaniske. Men det er elektronikken som svikter på disse og ikke mekanikken. Derfor er "overhaling" på disse visstnok ofte bare utskifting/reparasjon av elektronikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta dieselpumpa i Desember, kjøpte ei nyoverhalt pumpe ifra denne karen:bjoern-j@online.no

Kjapp å god service, å prisen var 7500,- +moms

 

Det eneste problemet jeg fikk var at etter dieselpumpa ble byttet måtte jeg kode om startsperren hos møller bil :(

Det kosta ca 2000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sendt en mail til bjoern-j@online.no. Hvor lang levering hadde han? Gjorde du det selv eller gjorde et verksted jobben? Er det møller som må programmere startsperren uansett fanen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sendt en mail til bjoern-j@online.no. Hvor lang levering hadde han? Gjorde du det selv eller gjorde et verksted jobben? Er det møller som må programmere startsperren uansett fanen?

 

Jeg hadde med meg en kompis å gjorde jobben selv (maaaaaaaange penger spart)

Går utifra at møller er eneste som kan omprogrammere startsperren, men jeg vet ikke sikkert.

Det var for min del eneste alternativ da de tilbydde seg å ta det med engang å jeg måtte ha bilen i drift igjen.

 

Leveringstiden fra Bjørn var det ingenting å si på, tror det tok 3-4 dager midt i julestria :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde med meg en kompis å gjorde jobben selv (maaaaaaaange penger spart)

Går utifra at møller er eneste som kan omprogrammere startsperren, men jeg vet ikke sikkert.

Det var for min del eneste alternativ da de tilbydde seg å ta det med engang å jeg måtte ha bilen i drift igjen.

 

Leveringstiden fra Bjørn var det ingenting å si på, tror det tok 3-4 dager midt i julestria :)

 

Okei, høres bra ut. Er det er en grei jobb å gjøre selv da? Har en mekaniker tilgjengelig, er man forsiktig å hekter av registeret? byttet du reimen i samme slengen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, høres bra ut. Er det er en grei jobb å gjøre selv da? Har en mekaniker tilgjengelig, er man forsiktig å hekter av registeret? byttet du reimen i samme slengen?

 

Mener å huske at vi ikke tok av register reima, vi måtte ta av en reim men husker ikke hvilken: klø :

Helt kurant jobb egentlig, men det ble jo litt frustrerende når vi ikke fikk start på den etterpå....

Så jeg ble letta når jeg fant ut at grunnen var startsperren.

 

Men Bjørn hadde aldri hørt om det problemet før, så det kan jo hende du slipper det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jone, legg gjerne inn dine positive erfaringer i denne tråden, vi trenger mer samlet info i samme tråd om info om kjøp av pumper derfra http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=5618&highlight=tdi&page=3

 

Ole-Jørgen, se gjerne den samme tråden for andre erfaringer. Personlig ville jeg nok hørt med denne Bjørn, men vært sunt skeptisk. Man trenger ikke ta av regrem, det er egen rem fra eget hjul på den ene kammen og til pumpa. Svært enkelt å bytte, krever at man låser veiv på ØD og pumpe på ØD, deretter tighter drevskruene. Se i denne tråden, der finner du regremskifte og derav rem til dieselpumpe http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at vi ikke tok av register reima, vi måtte ta av en reim men husker ikke hvilken: klø :

Helt kurant jobb egentlig, men det ble jo litt frustrerende når vi ikke fikk start på den etterpå....

Så jeg ble letta når jeg fant ut at grunnen var startsperren.

 

Men Bjørn hadde aldri hørt om det problemet før, så det kan jo hende du slipper det.

 

Hvordan virket startsperren på denne, fikk du fyr, gikk i 1-2 sekunder og deretter kuttet? Eller fikk du aldri fyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan virket startsperren på denne, fikk du fyr, gikk i 1-2 sekunder og deretter kuttet? Eller fikk du aldri fyr?

 

Som du sier så fikk jeg fyr, den gikk i 1-2 sekunder og kuttet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bror byttet dieselpumpen på 3,5 time. Den går fint nå, jeg hadde ikke noe tull med startsperren:tilber: 2 høvdinger spart: rolleyes.

Den er nå parkert i oppoverbakke, så hvis driten starter imorgen tidlig er alt gull, hvis ikke er alt boss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.