Anbefalte innlegg

Hei, eg er ny på dette forumet, har nettopp kjøpt en s2 avant 93 modell med modifisert motor, bremsa 430hk i motor.

Problemet er girkassen, den synger endel på 1 giret og forrige eiger har bomgiret eit par ganger dermed er den treg og gire mellom 1 og 2 gir,noen sier dette vil gå seg til men denne er såpass treg at eg tviler litt på det.

 

Så eg har en rs2 kasse på hand fra en 94 modell kode AZE, koden på min er også AZE så eg går ut fra desse passer ? men er denne rs2 kassen noe sterkere siden den har samme kode ?har hørt snakk om att 95 kasse fra rs2 er den grommeste, trenger gode råd her vil ikkje bytte kasse ofte

 

mvh

Benjamin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CRB kassen som kom på senere RS2 har forsterket (bredere) 1.gir og sterkere (mer fleksibel) inngående aksling.

CGR kassen kom på tidligere RS2 og er ikke like sterk.

Prøv først med å bytte til fullsyntetisk olje på girkassa. Dette hjelper ofte.

 

(Hadde vært artig å sett bremsepapirene, så flott hvis du kunne legge dem ut)

 

Velkommen til forumet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den stod mye nyttig der, ser ut som eg har sett etter feil bokstaver/kode, i service boken min står det AZE og CGR, er vell CGR som er koden for kassa.

 

Eg trudde rs2 kassene var skudd sikkre men eg har brukt noen timer å lest rundtom og der er samme problemene med dei, trege 1til 2 og sync ringer ryker der også.

 

Espen

Skal prøve å bytte olje først, den er grei, men eg må da finne meg en CRB kasse og den kom fra midten av 95 og ut 96 er dette riktig ?? Trur du den syngingen/ulyden på førstegiret vill komme på den sterke rs2 kassa ?

 

Har kun hatt bilen i 3 dager , har masse papirer så eg skal sjå ka eg kan finne, bilen ble bygget av en som jobbet på audi trimmings verksted på askøy, men den trenger en fin mapping den går på eit spesiallaga mtm program idag som ikkje er heilt optimalt.

Må nok ein tur til flissundet ,ser dei har utstyr til å programmere original hjernen, turbo skal kunne levere 515 i motor så der er mer å hente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, CGR er girkassa, AZE er bakdiffen.

CRB kassene skal ha kommet litt uti 95, ja. Min RS2 er en 95, produsert høsten 94. Ifølge stickeren i bagasjerommet skulle den ha CGR kasse, så jeg ble behagelig overrasket da jeg så at det satt en CRB i den. Regner med at første eier kan ha ødelagt originalkassa. Må innrømme at jeg ikke har lyttet så mye til synging i 1.gir, det tar vanligvis rimelig kort tid før det giret går i sperra og det er på tide å legge inn 2.gir..

 

Høres ut som at du har fått en bra bil ellers :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den drevpakka til vs holder nok det meste men vil ikkje det bli mer bråk er jo en gatebil, koster jo en god del meir også.

 

Tror eg prøver med en crb kasse først , da har eg original kassa som eg evnt kunne forsterka innmaten i visst det ikkje holder .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står det att CGR er S2 og CRB er rs2 http://www.autoshoppingcenter.com/VW/audi_transmissionscode.html,

 

Vil det si att første rs2,en kom med s2 kasse, er jo samme kode på min 93 modell s2,har en CGR på hand som er overhalt, ka kan eg gje for en slik kasse ?

 

Benjamin

 

du må nok over 10 laken for en overhalt en ivertfall, muligens opp mot 15.

Jeg betalte 6000+moms på et huggeri østfold+frakt. dette var en uåpnet S6 kasse med kode CBL som stammer fra både s4 og s6. CGR stod både i s2 og veeldig tidlig RS2. ETKA har ikke disse kassene linket til RS2 lenger. CRB har kunn stått i RS2. Og denne er atskillig dyrere og vanskligere å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står det att CGR er S2 og CRB er rs2 http://www.autoshoppingcenter.com/VW/audi_transmissionscode.html,

 

Vil det si att første rs2,en kom med s2 kasse, er jo samme kode på min 93 modell s2,har en CGR på hand som er overhalt, ka kan eg gje for en slik kasse ?

 

Benjamin

 

S2 og tidlig RS2 kom med CGR. Senere RS2 og noen få S2 kom med CRB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 og tidlig RS2 kom med CGR. Senere RS2 og noen få S2 kom med CRB.

 

Ja det var vell noen seine S2`er som hadde crb også ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter CGR 6vxl i min, og den er thight som bare det... selv med T62-1 og 1 sessong med rundt 450hk..

 

Så tror det er litt ividuelt og ikke minst bruk som avgjør holdbarheten på disse kassene..

Piruetter eller spinning på asfalt, har jeg ikke prøvd, kan være grunnen til at det holder =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tror nok att en overhalt CGR vil holde lenge med mitt bruk , eg tar ikkje piruetter på asfalt :) ikkje enda vertfall.

 

Visst eg ser på historikken til bilen som nå har gått 241tusen på samme kassa med chip store deler av sitt liv og overhalt motor++ ved 211 tusen og effekten økt til 430hk så er det kansje ikkje så rart att kassa er slitt nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.