Ventilerte bremseskiver audi 80 avant?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er ventilerte bremseskiver på en audi 80 1.9tdi avant -94mod?

Mvh Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 280x13mm uventilerte skiver og Girling 54 enstempla calipere originalt.

Kun 80 1.9TDi spesifisert fra fabrikk som taxi har ventilerte bremser, 280x22mm ventilerte skiver og Girling 54 enstempla calipere med andre carriere.

En oppgradering som passer rett på er skiver fra 80 2.8 V6 og calipere og carriere fra samme bil eller S2 (S2 skiver passer ikke pga. 5x112 boltsirkel). Du får da 276x25mm ventilerte skiver og Girling 60 tostempla calipere og dette bremser faktisk overraskende mye bedre enn originalt! Har gjort dette på den som jeg har (bilen kommer for salg : smil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for ett veldig utfyllende svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke 280x22 mm bremsene bolter som sagt i forrige post rett på. De finner du i alle fall på alle 2,0 115 hk eller mer. V6 bremsene er nok den beste oppgraderingen. Jeg har gjort dette selv en gang før jeg gikk enda et steg opp på porsche deler. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=12482&highlight=80+s2+bremser Som du kan se der passer alle bremsedelen omhverandre så lenge du har B4. Lykke til med oppgradering.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare familiebilen til søstra som jeg skal fikse opp før eu kontroll. så jeg tror den ikke trenger noe råere bremser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.