#1 Skrevet Mars 6, 2009 Lurer på hvordan man løsner "dysene" på 10v turbo motoren i 200'en. Hvis jeg prøver å skru på de med fastnøkkel så drar den jo med seg hele bensinrøret, men de virker jo helt løse. Er det bare å rive de opp og ut? Og hvordan i huleste får man det tett igjen da? Ja, tenker på de som sitter i toppen. Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2009 Det er bare å rive de ut, men etter 20 år har O-ringen som holder dysene blitt steinhard, så de sitter bom fast, og du må ha nye ringer for å få det tett igjen.. Pass på å ikke dra dem ut skjevt, da knekker de lett, og da må innsuget av, en del ekstraarbeid. Forsåvidt ikke alltid dumt å ta av innsuget for å få litt mer plass der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2009 Bare å rive de rett ut, som Eyvind skriver. Ofte synes jeg det kan være greit å dreie dysa rundt samtidig som jeg drar den ut. "Skru" den ut på en måte. Men pass på at du ikke legger for stor belastning sideveis, da de har en tendens til å knekke. (som Eyvind også har skrevet ) Og kjøp for guds skyld (og din egen, ikke minst) nye oringer, selv om de gamle tilsynelatende skulle se hele ut. Billig måte å forhindre et klassisk sted hvor k-jet'en trekker falsk luft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2009 Hele tanken var jo selvsagt å ta de ut for å bytte alle tetninger Men takk for svar folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2009 Falsk luft der? Skjønner ikke hva du mener, Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2009 Håhåå, gud hvor lang tid brukte jeg ikke på å skjønne at det bare var å dra ut.. Men som folka sier, det er en del enklere om innsuget taes ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2009 Er det ikke endel jobb å ta av innsuget da? Nei, jeg har ikke giddet å sjekke engang selv før jeg spurte nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2009 (endret) Hehe, egentlig ikke, skal være de 10? 8mm umbraccoene i underkant av innsuget, thats it EDIT: Husk bare en ny innsugspakning, men det sier vel seg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 8, 2009 Hva med å bytte selve dysene også..ikke bare pakningen..? Har sett hvordan gamle dyser spruter en stråle hit og dit i forhold til nye som har en jevn fin dusj.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2009 Tja, får sjekke hva det koster for nye da Men å få de ut var jo verdens enkleste jobb. Dro alle sammen ut, uten noen som helst problemer. Trengte ikke ta i mye engang (men det er kanskje ikke så positivt? ) Jeg gjorde det med varm motor, så hjelper jo litt med varme o-ringer. Men den ene var delt, alle de andre så hele ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2009 Dyser koster jo 1000kr stykke, så droppet å kjøpe nye Men byttet alle o-ringene. Og det hjalp ikke en dritt Bilen går helt likt som den gjorde før alikevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2009 nesten halv pris her:) (husk det er to forskjellige gjengestørrelser hvis du skal kjøpe nye dyser) http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Audi&engine=10v%20T&model=200&submodel=Quattro&category=Engine&subcategory=Fuel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...