sliping/polering av lykter

Anbefalte innlegg

starter ein ny tråd her ang pussing av lykter da denne handlet om frontruter.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=50987

 

eine lykta mi hadde små riper i seg så eg våtslipte det ned med 2000 papir. frontlylta er i plast.

men no ser lykta mi ikkje ut. eg har prøvd å polera med star brite step1plastic scratch remover men det hjalp ikkje mykje.

finnes det andre produkter som kan gjera glasset klart igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tannkrem? er jo slipemiddel i seg og kan kanskje klare å jevne ut noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

poler med autosol og et lag med polish etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har skaffet meg ein wolfgang pakke med masse stæsj i:):)

 

men bør eg pusse heile lykta med 2000 papir først??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er skreve om dette før her på forumet, men eg kan gjenta det så folk slepper å leite/søke. etter mine er faringer so kan ein begjunne heilt ned i 240korning papir å slipe med vist stripa/hakket er jupt og så arbeider ein seg oppover 320-400-500-600-800-1000-1200-1500-2000 alt dette tørt og ein slutter av med 3000vått deretter rubber eg med kraftig rubbing(kvit kork på 3m flaske) og polerer etterpå med polering(mørk blå kork 3m) og event. avslutter med voks(rød kork 3m) funker kvar gang. Kan vere litt vanskelig på nokre MB lykter, da det er eit belgg på dei og det bør heilt vekk vist ein har slipt igjennom det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har bare pusset på ein plass på lykta. og når eg var ferdig så ver det ein flekk som var litt "mattare" ein resten av glasset.

prøvde plast rensen fra wolfgang idag og flekken forsvant nesten heilt, man ser den ved enkelt vinkler. vurdere å pusse ned heile lykta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ rubbe/polere etterpå hvis du har brukt slipepapir, da forsvinner merkene. Vet ikke hva denne "plastrensen" er god for, men høres ikke ut som den sliper særlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=20994

 

Her har dem forklart det ganske bra (blir ikke brukt Wolfgang her da selvsagt)

 

Siden du sier du nesten har fått vekk flekken og du brukte 2000 papir sist, ville jeg prøvd med en skikkelig maskin som du sier først, og hvis du ikke blir fornøyd da, gå over med 2500-3000 og gjenta prosessen med Wolfgang settet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=20994

 

Her har dem forklart det ganske bra (blir ikke brukt Wolfgang her da selvsagt)

 

Siden du sier du nesten har fått vekk flekken og du brukte 2000 papir sist, ville jeg prøvd med en skikkelig maskin som du sier først, og hvis du ikke blir fornøyd da, gå over med 2500-3000 og gjenta prosessen med Wolfgang settet. :)

 

X2 !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 papir, rubbing + roterende maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 papir, rubbing + roterende maskin.

 

Forsøker våtslip til uka Ketil ! Bilder kommer på DCN og her i etterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.