Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en 93 golf vr6 som er kjørt 217 000 km. Når jeg kjører med kun litt gasspådrag mellom 2000 og 3500 rpm så ligger den og små fjusker. Vedlig lite, men du kjenner det i bilen. Ved full gasspådrag er den helt fin. Noe kjent problem dette her ?

Det første som slår meg ang den fjuskingen er at det er noe med tenniga. Tennplugger?

Og hvilken plugger kjører dere på?

Er det noen sensorer som pleier å ryke?

Ellers lurer jeg på hvor dere handler deler til vr6'ene deres? -link til sider?

mvh

Hans Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig kjøpt meg en 93 golf vr6 som er kjørt 217 000 km. Når jeg kjører med kun litt gasspådrag mellom 2000 og 3500 rpm så ligger den og små fjusker. Vedlig lite, men du kjenner det i bilen. Ved full gasspådrag er den helt fin. Noe kjent problem dette her ?

Det første som slår meg ang den fjuskingen er at det er noe med tenniga. Tennplugger?

Og hvilken plugger kjører dere på?

Er det noen sensorer som pleier å ryke?

Ellers lurer jeg på hvor dere handler deler til vr6'ene deres? -link til sider?

mvh

Hans Christian

Kjøp deg nye NGK BKR5EKU plugger. Også kjøper du Neuspeed røde pluggledninger av meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye skal du ha for dem ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig så svarer det seg sikkert å bestille de pluggene fra tyskland, i allefall de plassene jeg har hørt pris her i landet er de jo stein dyre i forhold.......:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e mye som kan forårsake den nøkkingen og det kan være lite. et kjent problem er LMM (Luft Mengde Måler/Luft Masse Måler) hvis den er ødelagt så går ikke motoren reint/skikkelig. du kan jo gi litt turtall på maskinen og så koble fra LMM'en og høre om det blir noe forskjell i motoren. Hvis du merker at den går dårligere, så er LMM'en i orden :)

Deretter kan du jo sjekke eller skifte pluggene, sånn som de andre skrev tidligere.

Det kan være en liten mulighet for at en av dysene ikke er helt intakt, men akkurat der e eg ikke helt sikker. hvis en av de hadde vært ødelagt så hadde sikkert mistet effekt og ikke hatt "nøkking"

Du får prøve deg litt fram og se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.