LMM trekker strøm når tenninga er avslått

Anbefalte innlegg

Som nevnt i topic så trekker LMM`en i min 94 mod. S4 V8 strøm når tenninga er avslått. Har målt meg frem til at den trekker 0,7A, og dette resulterer i at batteriet er flatt etter et par dager. Hvis jeg trekker kontakten til LMM og måler spenning mellom kontakten og jord får jeg utslag på 12 volt på 2 av polene i kontakten, og resten av polene mellom 1 og 4 volt.

Mistenker heller ikke at LMM er gåen da bilen går som et dass hvis jeg trekker kontakten.

Noen som vet om det skal stå på strøm frem til LMM, eller om den har et eget rele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på pinne 5 skal du ha 12v bryti av tenning skal og gi spenning til dysene

de andre er styrt av ecu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har også en etterbrenner funksjon som er ment for å fjerne belegg som legger seg på trådene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har også en etterbrenner funksjon som er ment for å fjerne belegg som legger seg på trådene.

 

Ok, noen måte å finne ut det på, er det ECU`en som styrer det også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som styrer denne veit jeg ikke. Men finner du et koblingsskjema skal det vel være en smal sak å finne det der. Så sant denne modellen har "etterbrenner".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har også en etterbrenner funksjon som er ment for å fjerne belegg som legger seg på trådene.

Tviler jeg på, for da brenner tråden opp fort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, noen måte å finne ut det på, er det ECU`en som styrer det også?

ECU styrer den ja, men har ikke noe med ditt problem å gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på pinne 5 skal du ha 12v bryti av tenning skal og gi spenning til dysene

de andre er styrt av ecu

 

Så det jeg burde prøve da, er å skifte ut tenningslåsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem fleste biler har vel etterbrenningsfunksjon når motoren har vært over 60 grader lr no så gløder tråden i noen sekunder etter at du stopper motor , bare sjå på den selv engang ,, helst i mørket så ser du det nokk ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det jeg burde prøve da, er å skifte ut tenningslåsen?

Har du spenning der hele tiden da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du spenning der hele tiden da?

 

Har spenningen der hele tiden ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg tatt av bakstykket på tenningslåsen og sett om den forsvant da, gjør den det vil jeg tro låsen tuller her ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg tatt av bakstykket på tenningslåsen og sett om den forsvant da, gjør den det vil jeg tro låsen tuller her ja

 

Da har jeg vært ute å trekt ut bakstykket på tenningslåsen, og feilen er der fortsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ut bensinpumpe relet og prøv det da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ut bensinpumpe relet og prøv det da

 

Bensinpumperelet er det ikke, for da jeg søkte etter strømfeilen var jeg ute med alle releer og sikringer uten at det ga noen resultater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de 4 til ecuen også?

noe mystik rart hos deg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de 4 til ecuen også?

noe mystik rart hos deg da

 

regner med jeg var ute med de også ja, har ikke oversikten over hvilke releer som hører til hva, men iom jeg har trekt alle så regner jeg med det. men burde alle 4 til ecuen være trekt ut samtidig for og evt oppdage feilen, for jeg trekte ut bare en og en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ta ut en og en ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve å dobbeltsjekke releer imorgen da, så jeg er sikker på at feilen ikke ligger der. har også vært hos det lokale vag-verkstedet og forhørt meg om feilen, ingen der som hadde hørt om problemet før, og de har rimelig god peiling på vag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er feilen mest sannsynlig oppdaget, var et rele til motorstyringa som var trøblete, har faktisk hatt en irriterende pipe/summelyd i det releet de siste dagene. så nytt rele kommer imorgen og da håper jeg feilen er borte.

så takker for innspill og råd så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsvant feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsvant feilen?

 

Nei, den gjorde ikke det dessverre. LMM`en ble kaputt etterhvert så jeg har kjørt uten den tilkoblet i ei stund, skiftet LMM for et par uker siden(den gamle brant opp), men det ble ikke bedre. Skaffet meg en oversikt over hvilken pin`er på ECU som går til LMM forrige uke, så jeg skal ta å måle litt når jeg får tid. Frykter at det er ECU`en som trøbler hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipt, jeg har en strømtyv i bilen min og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden har jeg helt glemt. Det var ECU som trøblet det til for meg.

Takk til Steinar Sjaastad som sendte meg en ECU for testing, før jeg kjøpte den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.