Anbefalte innlegg

: klø :hei

 

Har montert 350 chipper i s2 en min,kjøpte de fra en kar på forumet som har kjørt med disse chippene i urquattroen sin over lengre tid uten noen problemer. chippene er beregnet på org 3b bensintrykk og orginale 3b dyser+rs2mani+rs2turbo+250kpa mapsensor.turbo trykket skal ligge på 1.8 men problemet er at med engang trykket overstiger 1.1 bar så fjusker den som F!!!!. Har logget den idag og blandingen mellom luft/bensin var nesten perfekt. eneste som var feil var at turtallet,ifølge bredbåndslambdaen så gikk turtallet bananas ved trykk over 1.1 bar. fikk da altså 230 000 rpm ifølge coilen, så lurer på om hjernen får signal om at turtallet er alt for høyt at den drar tenningen tilbake.har prøvd 2 3b hjerner med forskjellige chipper og er samme problemet.Har også sjekket med vagcom,eneste feilkoden var maximum boost pressure. men da kjørte vi på 1.3 i turbotrykk. : klø :

prøvde også en annen LMM idag men hjalp ikke. prøvd forskjellige resirkventiler itillegg men hjelper ikke. eneste jeg syns er rart er at den går perfekt opp til 1.1 bar trykk,men med engang eg stiller trykket over 1.1bar så begynner den og fjuske. Noen som har vært borti dette?

 

takker for svar

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 250kpa mapsensor? hvis ikke så har du 200kpa mapsenor, da er det ikke rart at den kutter ved 1,1bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 250kpa mapsensor? hvis ikke så har du 200kpa mapsenor, da er det ikke rart at den kutter ved 1,1bar.

 

ja som beskrevet i første innlegg så har jeg 250kpa mapsensor.chippene er beregnet til 250kpa mapsensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er på viddene nå , Jeg trodde ikke du fikk ladetrykk over 1.5Bar med 250kpa ....

 

Og du sier forrige eier kjørte på 1.8bar.... Jeg ville trodd at han kjørte med 300kpa mapsensor da , uten at det forklarer hvorfor din gir seg ved 1.1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er på viddene nå , Jeg trodde ikke du fikk ladetrykk over 1.5Bar med 250kpa ....

 

Og du sier forrige eier kjørte på 1.8bar.... Jeg ville trodd at han kjørte med 300kpa mapsensor da , uten at det forklarer hvorfor din gir seg ved 1.1.

 

stemmer,men ifølge johnny andreassen på forumet så har det mye med kordan oppsettet til chippen er.

han kjørte med 250kpa mapsensor og det funket uten problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftlekkasje i slanger? Mener du kan få den meldinga da også. Evt. veivhus ventilasjonsslanger. Fort det går noen slanger når man øker turbostørrelse og trykk (er min erfaring i alle fall) Trykktest systemet og se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan tett veivhusventilasjon være problemet egentlig?har mine mistanker om at den er bra tett.skal ut og sjekke seinere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.