Feil med El.høydejustering (FEIL FUNNET)

Anbefalte innlegg

Cruisa en tur ned på statoil for å vaske 90 quattro`n nå i kveld.

Og da jeg slo på hovedlysene (nærlys) , justerte de seg helt ned forran bilen...

Det gjorde de helt på egen hånd , og bryteren stod på nivå 1......

Prøvde å justere opp og ned med justeringsbryteren uten respons.....

Er det så enkelt som at bryteren er defekt?

Går hovedlys automatisk ned hvis denne er gåen? ....evnt hva er det som får lysene til å gå helt ned......?

Åpna den , og målte litt.... den fikk iallefall strøm.

Noen med feilsøketips/lignende erfaring?.... : vinke :

Takk på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde på bilen til pappa en gang også. En a6 96mod. Der var det også slik at lysene justerte seg helt ned og det skjedde ingenting hvis man prøvde og justere de opp igjen med bryteren.

Tok og skjekka litt rundt på kontaktene i lykta og bak bryter. Etter litt ut og inn setting av kontakter funka det plutselig igjen. Lysene gikk opp til den posisjon som bryteren sto på og de justerte seg i tak med hvordan vi justerte bryteren.

Vi tok den beslutningen at det var dårlig kontakt en plass. Men er ikke sikkert det er det som er feilen på din for det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt være det , skal ta meg en tur ut å sjekke før jeg bestiller ny bryter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er dårlig kontakt evt. fukt i en kontakt. Hadde en Ford Courier på jobben, der levde den ene lykta sitt eget liv i fuktig vær...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bare det er så rart at begge to , gikk rett ned.... med engang jeg slo på lysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at de gjør det selv om det bare er fukt i den ene. De er jo koblet sammen så:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner bare ikke hvor den fukten skulle kommet fra :P , bilen har jo stått i ro en mnd i en tørr garasje....

Sjekka begge kontaktene i dag , og fant ikke noe galt.

Så da skal jeg se om jeg ikke får tak i en ny bryter.... , for jeg har mine mistanker om at det er synderen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bytta justerings bryter`n , og ingen forskjell.... ,har også gått over kontaktene uten respons...

Lysene står fortsatt helt forran bilen.

Regner med dette systemet har ett rele.... , noen som vet hva dette heter og hvor dette sitter ?

Mvh Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen i dette tilfeldet var sluttstykket på tenningslåsen

(sluttstykket gir hovedstrøm til lysreguleringa ) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen i dette tilfeldet var sluttstykket på tenningslåsen

(sluttstykket gir hovedstrøm til lysreguleringsbryter`n ) :)

Alltid godt når man finner ut hva feilen er:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.