#1 Skrevet Mars 7, 2009 eg ser nokon forhandlere selger spraybokser som man aktiverer herder i. er det lettare å få betre resultat med slike bokse kontra vanlige spraylakk på boks?? tenkte eg skulle lakke sidelistane og små plukk på bilen. eg lakka lykte spoileren sjølv med lakk eg kjøpte hos møller men resultatet vart ikkje heilt perfekt. det vart litt matt, sjølv om eg hadde 4 lag med lakk og 5lag med klarlakk så vart det ikkje heilt bra. eg veit at å lakka store flater med sprayboks blir ikkje bra men her er det snakk om småting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2009 Svaret er ganske enkelt, JA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2009 bilextra selger no lakk på boks som matcher din orginalfarge. Dem er veldig gode å bruke på småe deler Den trenger ikkje herder, men resultatet blir bra visst du gjør godt forarbeid:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2009 er det auto-k du meiner?? eg har brukt motip ein del og blitt bra men dei butikkane eg har vert innom har ikkje min farge på lager:( eg fant ein nettside som hadde lakk med herder, memn finner ikkje igjen sida:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2009 eg ser nokon forhandlere selger spraybokser som man aktiverer herder i.er det lettare å få betre resultat med slike bokse kontra vanlige spraylakk på boks?? tenkte eg skulle lakke sidelistane og små plukk på bilen. eg lakka lykte spoileren sjølv med lakk eg kjøpte hos møller men resultatet vart ikkje heilt perfekt. det vart litt matt, sjølv om eg hadde 4 lag med lakk og 5lag med klarlakk så vart det ikkje heilt bra. eg veit at å lakka store flater med sprayboks blir ikkje bra men her er det snakk om småting. kor du får tak i sånn lakk som man aktiverer herder i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2009 eg fant ein norskside der man bestillte lakken man skulle ha, men finner den ikkje igjen:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2009 eg fant ein norskside der man bestillte lakken man skulle ha, men finner den ikkje igjen:( oki,, va nu som svarte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2009 eg fant igjen sida:) http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?menu=617 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 8, 2009 Bruker den de har på ødegård lakk å den funker meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2009 Sliter du med å få glans i klarlakken som er på boks sliper du over litt med 2000 papir (eller så fint du får tak i) og polerer med maskin etterpå. Fordel og ikke slipe igjennom klarlakken da, men siden du hadde 5 lag klarlakk ser jeg ikke problemet der akkurat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2009 På jobben har vi 2K fyller og klarlakk fra Lesonal/Sikkens på spray. Geniale produkter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 8, 2009 På jobben har vi 2K fyller og klarlakk fra Lesonal/Sikkens på spray.Geniale produkter. Må muligens gjøre no "touch up" på den gamler røvern.. Så lurer litt hvor du får tak i det slik spray Ser det er en link tidligere her, men må da vel være flere som forhandler dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 8, 2009 Lakket en Carisma i helgen. Halve fangeren bak og skalk fremme, halv skjerm foran og hjørnet på panser. På fangerene kan eg garantere deg at du ikke ville funnet overgangen. På skjermen vil du etter endel studering KANSKJE funnet overgangen, og på panseret ser du en svak overgang, men det er av den enkle grunn at eg gikk tom for lakk:-) Men lakken matcher så bra at det er skremmende!!! Så min anbefaling er "Lakkspesialisten" i Bergen. De blander ferdig lakk på sprayboks mens du venter, ut fra lakk koden din. Kanon fornøyd, og har brukt de mange ganger:-) Lakkerte 3-4lag med klarlakk oppå, og slipte ned med 1200 papir med vann. Rubbet opp igjen med Autosol, før polering med AutoGlym.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 8, 2009 kva betalte du for ein boks?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 8, 2009 (endret) eg ser nokon forhandlere selger spraybokser som man aktiverer herder i.er det lettare å få betre resultat med slike bokse kontra vanlige spraylakk på boks?? tenkte eg skulle lakke sidelistane og små plukk på bilen. eg lakka lykte spoileren sjølv med lakk eg kjøpte hos møller men resultatet vart ikkje heilt perfekt. det vart litt matt, sjølv om eg hadde 4 lag med lakk og 5lag med klarlakk så vart det ikkje heilt bra. eg veit at å lakka store flater med sprayboks blir ikkje bra men her er det snakk om småting. Ikke rart det er matt.. man må mellomslipe klarlakkslagene når det blir så mange.. greia er at når det nederste laget klarlag fortsatt "gasser" så har det sisste laget allerede lukket seg siden dette er imot luft, og gassen fanges i lakken somn slags tåke effekt.. puss ned og hold deg til max 3 lag eller.. la det tørke (helst 48t om du ikke har IR tørk eller lakkboks) før de 2 sisste og matt ned med matteklut e.l. så blir det så blankt så skal du se;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 9, 2009 kva betalte du for ein boks?? Tror d var ca 120,- med VACN rabatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 6, 2009 Lakket en Carisma i helgen. Halve fangeren bak og skalk fremme, halv skjerm foran og hjørnet på panser.På fangerene kan eg garantere deg at du ikke ville funnet overgangen. På skjermen vil du etter endel studering KANSKJE funnet overgangen, og på panseret ser du en svak overgang, men det er av den enkle grunn at eg gikk tom for lakk:-) Men lakken matcher så bra at det er skremmende!!! Så min anbefaling er "Lakkspesialisten" i Bergen. De blander ferdig lakk på sprayboks mens du venter, ut fra lakk koden din. Kanon fornøyd, og har brukt de mange ganger:-) Lakkerte 3-4lag med klarlakk oppå, og slipte ned med 1200 papir med vann. Rubbet opp igjen med Autosol, før polering med AutoGlym.... Har du før/etter bilder ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 7, 2009 Har nettopp byttet mobil, så eg tror eg bare har etter bilde. Skal se om eg får overført det hvertfall:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 7, 2009 eg fant igjen sida:)http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?menu=617 lærlingplassen min jo: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 12, 2009 Fant ikke før bilde, men underveis og etter bilde...... Skjermåpningen til lykten var trykt helt inn mot innerskjerm, og innerskjerm hadde også gått innover. Som en forhåpentligvis kan se, så ble lakkresultatet MEGET bra, om eg kan skryte sjøl:-) PS: Husk det er lakkert med sprayboks;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...