#1 Skrevet Mars 7, 2009 (endret) Byttet bremseklosser i dag, og fikk noen problemer i ettertid Byttet kun foran, men måtte ta av hele sulamitten på ene siden (dvs, det rant ut litt bremseveske) Etter at vi hadde fått dritet sammen igjen, og på, hadde jeg null og niks bremse. pedalen gikk helt i bånn, uten motstand. pumpet som en idiot. Vi tok da å luftet bremsene, selv om far selv egentlig ikke skjønte hvorfor vi skulle. det kom ingen luft ut av systemet når vi prøvde å lufte, og bare såvidt bremsevæske. men vi kjørte da en hel runde, med alle 4 hjul (fikk tips om å ta alle,selv om bare en var "åpnet") Nå fungerer det, nesten. Første gangen jeg trykker på bremsen, skjer nesten ingenting. pedalen går helt i bånn, og holder jeg den der kjenner jeg at det tar litt sånn ymse og vekselvis høyre/venstre. trykker jeg en gang til, er det full stopp. HJELP!!! Hva er dette? Er det for dårlig luftet? Kan noen skrive en idiot guide til lufting? Er A6 2002 mod med helt standard bremser. Har 12 timer på meg før jeg skal kjøre 60 mil hjem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2009 En liten Guide:): 1: Pump trykk med pedalen 2: Åpne luftenippel samtidig som det holdes press på pedalen 3: Lukk nippel med pedalen nedtrykkt. Gjenta dette til du er sikker på at all luft er borte. Pass på at det hele tiden er nok br.væske i beholderen så den ikke suger inn luft;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2009 Rekkefølgen du skal lufte bremsene i: 1. Høyre bak 2. Venstre bak 3. Høyre foran 4. Venstre foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2009 Rekkefølgen du skal lufte bremsene i: 1. Høyre bak 2. Venstre bak 3. Høyre foran 4. Venstre foran Stemmer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2009 har du ikke satt den fjæra på caliptern feil no da? jeg greid å sett den feil og da var det null brems, greid å pump opp til det var brems, men forsvant etter noen sekunder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2009 Finnes det ikke en luftenippel på ABS-enheten også? Og der kan det være litt kronglete å få ut all lufta... Er litt usikker på hvordan det er på bilen din, men det gjør det på de eldre bilene. Det finnes sikkert andre her på forumet som vet dette. Sender hermed ballen videre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2009 abs luftes med diagnoseutstyr.. hvor pumpa kjører hver enkelt ventilkrets separat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2009 Vi fikk det til søndags morgen 2 timer før avgang Vi luftet en gang til, etter glimrende oppskrift lengre opp her. På nest siste hjul, dvs høyre foran, kom det en haug luft ut Selv om vi hadde gjort samme prosedyren kvelden før Så nå har bilen kjørt 60 mil siden den gang, og bremsene fungerer perfekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...