#1 Skrevet November 27, 2004 kor mange hester er det den klarer å levere til på ein 1.8t motor til audi og kor masse trykk tåler den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2004 Hadde en slik på min forrige bil(cosworth).fungerer bra den. Er det en orginal t34 eller en moddet en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2004 trur ikkje den er orginal. har fått beskjed om at den e spesialbygget fra ts, ein anna ting eg lurte på er.. var ute på tur i går ja.. og når eg kom over 5000 på fjerde og femtegiret gikk turbotrykket fra 1.6 som det pleier å ligge på til over 2 bar.. ka det kan ha seg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2004 Muligens en liten lekkasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2004 Kjører du 1.6? Jøss.. Det kan være lekkasje, men mest trolig noe galt med wg siden den ikke har greid å begrense trykket. Gikk den i nødmodus etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2004 har litt problemer med at eg får nødmodus av og til.. men virka etterpå det skjedde.. arti med litt trykk men likte ikkje so masse trykk... tvila på det er sunt for motor og turbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2004 har litt problemer med at eg får nødmodus av og til.. men virka etterpå det skjedde.. arti med litt trykk men likte ikkje so masse trykk... tvila på det er sunt for motor og turbo.. Min 1,8T er oxo litt sånn.. Pleier å gå på rundt 0,5 (nødmodus?) men noen ganger hopper den opp til 1,5 og varierer VELDIG opp og ned... Kan kanskje ha noe med WG? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2004 ligger på 0.7 i nødmodus eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2004 ligger på 0.7 i nødmodus eg. Om den hopper litt på trykket KAN det jo være en lekasje i en slange oxo.. Hadde akkurat lekasje i slangen ut fra turbo'en.. Og da fløy turbotrykket opp og ned og bilen lugga.. Men etter jeg fikk skifta slangen (trykktesta, så alt er tett) går den enten i nødmodus eller er helt på jordet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2004 er kun når eg drar over 5000 på fjerde og femte gir eg har opplevd at turbotrykketstige over normalt.. litt ot.. kjøpte du fk sette på jettaen me ein ivan fra måløy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2004 er kun når eg drar over 5000 på fjerde og femte gir eg har opplevd at turbotrykketstige over normalt.. litt ot.. kjøpte du fk sette på jettaen me ein ivan fra måløy? ok.. ja kjøpte senkesettet av en som het ivan ja.. Ivan Kråkenes tror jeg han het.. Fra raudeberg eller noe sånt tror jeg.. Så det kan nok stemme det ja... Han hadde vel en Golf4 GTI om jeg husker riktig.. Som han skulle selge... Du kjenner han kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2004 god kompis av meg det.. golfen er solgt for lenge sida den.. for til bergen trur eg det var.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2004 god kompis av meg det.. golfen er solgt for lenge sida den.. for til bergen trur eg det var.. Oki.. Bilen hans var pen iallefall! Du får hilse han og si at senkesettet fungerer bra enda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2004 det skal eg gjere.. kjøre jetta han no.. fin jetta du he!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 28, 2004 kor mange hester er det den klarer å levere til på ein 1.8t motor til audi og kor masse trykk tåler den? Alt avhenger av spesifikasjonene på den. Eksoshjul, AR på eksoshus, AR på kompressorhus, men mest av alt kompressorhjul. Hvis TS har solgt den, så kan det være det er en .63AR steg 3 eksos, med 50 eller super 50trim kompressorhjul i .60AR hus? (vet han har solgt sånne før) Hvis det er tilfellet klarer den å levere luft til omtrent 480hk ved 1.6bar... Leverer litt mindre ved høyere trykk, og har svært begrensa effektivitet på over 2bar. Angående boostproblemer... Hvis det er intern wastegate på denne er disse kilden til mye ladetrykksproblemer. De er veldig følsomme, og vanskelige å justere inn til stabilt trykk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 28, 2004 akkurat ka slags spec som er på turbo veit ikkje eg.. er ts som har levert den ja.. må til å skifte den pga at der e begynt å komme til ulyder i den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 28, 2004 akkurat ka slags spec som er på turbo veit ikkje eg.. er ts som har levert den ja.. må til å skifte den pga at der e begynt å komme til ulyder i den.. Ulyder? er den gammel da? brukt når du fikk den også kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 28, 2004 skal ikkje være så gammel nei.. tipper rundt 100000. blei montert når forrige eiger trimma den. står 280 kit på bilen fra ts. der er ulyder ifølge ts. ikkje veit eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 28, 2004 Er det vanlig å bruke Garret T3 og T4 turboer på VAG? Trodde de var forbeholdt Cossiene jeg... Er jo gammeldagsturboer så jeg trodde ikke de var så godt egnet til annet enn "bolt on" kit som bl.a. Cosworth. T34 er jo såvidt jeg vet ikke en org Garret turbo men en som ble satt sammen til de første Escort Cosworthene som ble laget, og er en hybrid mellom T3 og T4. Og utifra det at det egentlig ikke er noe som heter T34 (siden det er bare noe en kaller en hybrid satt sammen av T3 og T4) forstår jeg ikke helt hvorfor en monterer annet eksoshus, for da er det vell strengt tatt en modifisert T3 og ikke T34 Eller er det jeg som er på tyttebærtur her nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 28, 2004 T34 er ett riktignok uttrykk som har dukket opp i "cossie-verden"... Det er ellers mere vanlig omtalt som T3/T4 eller T03/T04. Disse består oftest av ett t3 eksoshus, og gjerne t3 turbinhjul med en t3 senterseksjon. mens på kompressorsiden har man puttet på ett større (variant av) t4 kompressorhjul, og t4 kompressorhus... Det er en hybrid, og bør omtales som en hybrid Og, det har etterhvert blitt vanlige turboer å oppgradere VAG med, da de er relativt billige, solide, og rimelig effektive... De er hovedsaklig gunstige turboer for ok spoolup på små motorer, som likevel skal ha litt effektuttak... Håper det rydda opp noe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 29, 2004 I den engelske tuningverden blir denne kalt T35. Dette er fordi den er en mellom ting mellom t3 og t4. T 3 og en halv (t35). På min cossi så hadde jeg AR 48 på eksos delen og hadde da fullt trykk på 3000. Garrett er i jo lagd for industrimotorer, så de er veldige holdbare og billige(lages i stort kvantum).Jeg var veldig fornøyd med min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 29, 2004 Jeg hadde også T35 på min ex. Cosworth, fungerte veldig bra det, ladet ca 1.8. T34 og T35 er jo en og samme sak ja, men faktisk er det slik at den som sto org på de første Escortene ble kallt T34 fra Ford, mens i senere tid har turboen fra de fleste 330 kitene blitt kallt T35.. selv om det såvidt jeg vet er nøyaktig samme sak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...