Multitronic mister trekkraft

Anbefalte innlegg

Min fars 04 1.9 130tdi mlt har den siste uken begynt å miste drivkraften og det blinker i girvelger displayet.

Vil bare såvidt krabbe fremover en liten stund, så blir alt bra igjen.

 

Noen som vet hva dette kommer av? Bilen har gått 151000, og blir kun pent langkjørt.

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest på diverse forum at det kan være alt fra ECU og/eller styreboks til girkassen til totalt havari rundt neste sving... du bør nok ta en tur til VAG...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfarig med "clutchene" slipper i disse kassene. er kommet forbedra utgave med 5 clutcer i stedet for 3. tidligere fikk du kun komplette kasser til170k ,men det er kommet dette rep sette og så kan man få styre enhets delen. sikkert lurt å få kontrolert dette på merkeverksted sidden de har erfaring med dette og at ingen av delene i kassa er spesielt billig

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfarig med "clutchene" slipper i disse kassene. er kommet forbedra utgave med 5 clutcer i stedet for 3. tidligere fikk du kun komplette kasser til170k ,men det er kommet dette rep sette og så kan man få styre enhets delen. sikkert lurt å få kontrolert dette på merkeverksted sidden de har erfaring med dette og at ingen av delene i kassa er spesielt billig

lykke til

 

5 clutcher? 170tkr? hvor tar du dette fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"clutcher" eller lameller om du vil som sitter i en enhet i fremkant av kasse?

til å begynne med kosta kassa 168000 ut til kunde. er blitt billiger i senere, tror de ligger på rundt 70000 nå.

har skrudd en del på disse kassene i forbindelse med jobben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har time til diagnose på Møller Skøyen på onsdag, skal bli spennende å se hva de sier der, og hvor dyrt det blir....

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som bilen går i nødmodus pga en feil ett eller annet sted. mest sannsynelig ligger feilen i girkassen. Det kan være alt fra a-å. Men bare ha i bakhodet at disse kassene er veldig dyre, og at det er disse kassene vw audi generelt har mest problemer med havari på.

 

Marius.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det blinker i gir displayet er det girkassen som har gått i nødmodus!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klar over at dette ikke er noen billig moro å fikse disse girkassene...får håpe at det lar seg ordne.

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil, så har/hadde noen utgaver av multitronic kassen 6 lameller (clutch). Disse kunne slure ved høyere moment 320Nm+?. Det ble laget et rep kit, 7 lameller sats, som skulle fikse dette problemet. Mener dette kostet rundt 10.000,- SEK å få byttet i Sverige, på merkeverksted.

Google vet nok svaret...sikkert også flere Multitronic eiere her inne på forumet...så rettelser følger nok : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på kassa, styre enhet og hydraulikk pumpe (?).

 

Bytte hele dritten......

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfarig med "clutchene" slipper i disse kassene. er kommet forbedra utgave med 5 clutcer i stedet for 3. tidligere fikk du kun komplette kasser til170k ,men det er kommet dette rep sette og så kan man få styre enhets delen. sikkert lurt å få kontrolert dette på merkeverksted sidden de har erfaring med dette og at ingen av delene i kassa er spesielt billig

lykke til

 

aldri vært noen mlt kasse med 3 eller 5 lameller... var 6 og ombygging av noen til 7...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min fars 04 1.9 130tdi mlt har den siste uken begynt å miste drivkraften og det blinker i girvelger displayet.

Vil bare såvidt krabbe fremover en liten stund, så blir alt bra igjen.

 

Noen som vet hva dette kommer av? Bilen har gått 151000, og blir kun pent langkjørt.

 

Tommy

 

skjer dette ved igangsetting eller slurer den mens du er i fart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppstår helt uvilkårlig under kjøring, ikke klart å finne noe mønster.

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, for om det skjer i fart etter at du er ferdig med å kjøre igang så er det ikke clutchene, da dette bare er igangkjøringsclutcher. resten av utveksling skjer med konuser og kjede typ variator.. slurer den i fart er det trolig kjede eller noe med styringa av konusene til variatoren. clutchene skaper risting og slag ved igangsetting. du har ingen feil når du sjekker med vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaler deg en rask diagnose hos ditt møller verksted.. myye kjennte problemer på disse som lar seg raskt diagnostisere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt før, kommer det feil på hydraulikkpumpe, styresentral og en ting til i kassa.

 

Gamlingen reiser til Søta Bror og reparerer bilen der, ganske mye å spare i forhold til Møller Skøyen

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg har samme feil på min a6 1.8t. Jeg skal ha min på diagnose på møller på Onsdag. Pris på kasse hos møller var ca 68000 pluss jobb om jeg leverte gamle kassa.

Hva ble prisen i Sverige? (ble det rep. eller byttet de kasse?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.