#1 Skrevet Mars 8, 2009 Min fars 04 1.9 130tdi mlt har den siste uken begynt å miste drivkraften og det blinker i girvelger displayet. Vil bare såvidt krabbe fremover en liten stund, så blir alt bra igjen. Noen som vet hva dette kommer av? Bilen har gått 151000, og blir kun pent langkjørt. Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2009 Jeg har lest på diverse forum at det kan være alt fra ECU og/eller styreboks til girkassen til totalt havari rundt neste sving... du bør nok ta en tur til VAG... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2009 har erfarig med "clutchene" slipper i disse kassene. er kommet forbedra utgave med 5 clutcer i stedet for 3. tidligere fikk du kun komplette kasser til170k ,men det er kommet dette rep sette og så kan man få styre enhets delen. sikkert lurt å få kontrolert dette på merkeverksted sidden de har erfaring med dette og at ingen av delene i kassa er spesielt billig lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2009 har erfarig med "clutchene" slipper i disse kassene. er kommet forbedra utgave med 5 clutcer i stedet for 3. tidligere fikk du kun komplette kasser til170k ,men det er kommet dette rep sette og så kan man få styre enhets delen. sikkert lurt å få kontrolert dette på merkeverksted sidden de har erfaring med dette og at ingen av delene i kassa er spesielt billiglykke til 5 clutcher? 170tkr? hvor tar du dette fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2009 "clutcher" eller lameller om du vil som sitter i en enhet i fremkant av kasse? til å begynne med kosta kassa 168000 ut til kunde. er blitt billiger i senere, tror de ligger på rundt 70000 nå. har skrudd en del på disse kassene i forbindelse med jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2009 Har time til diagnose på Møller Skøyen på onsdag, skal bli spennende å se hva de sier der, og hvor dyrt det blir.... Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2009 Høres ut som bilen går i nødmodus pga en feil ett eller annet sted. mest sannsynelig ligger feilen i girkassen. Det kan være alt fra a-å. Men bare ha i bakhodet at disse kassene er veldig dyre, og at det er disse kassene vw audi generelt har mest problemer med havari på. Marius. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2009 Når det blinker i gir displayet er det girkassen som har gått i nødmodus! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2009 Er klar over at dette ikke er noen billig moro å fikse disse girkassene...får håpe at det lar seg ordne. Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2009 Hvis jeg ikke husker helt feil, så har/hadde noen utgaver av multitronic kassen 6 lameller (clutch). Disse kunne slure ved høyere moment 320Nm+?. Det ble laget et rep kit, 7 lameller sats, som skulle fikse dette problemet. Mener dette kostet rundt 10.000,- SEK å få byttet i Sverige, på merkeverksted. Google vet nok svaret...sikkert også flere Multitronic eiere her inne på forumet...så rettelser følger nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2009 Feil på kassa, styre enhet og hydraulikk pumpe (?). Bytte hele dritten...... Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2009 har erfarig med "clutchene" slipper i disse kassene. er kommet forbedra utgave med 5 clutcer i stedet for 3. tidligere fikk du kun komplette kasser til170k ,men det er kommet dette rep sette og så kan man få styre enhets delen. sikkert lurt å få kontrolert dette på merkeverksted sidden de har erfaring med dette og at ingen av delene i kassa er spesielt billiglykke til aldri vært noen mlt kasse med 3 eller 5 lameller... var 6 og ombygging av noen til 7... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 11, 2009 Min fars 04 1.9 130tdi mlt har den siste uken begynt å miste drivkraften og det blinker i girvelger displayet.Vil bare såvidt krabbe fremover en liten stund, så blir alt bra igjen. Noen som vet hva dette kommer av? Bilen har gått 151000, og blir kun pent langkjørt. Tommy skjer dette ved igangsetting eller slurer den mens du er i fart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 11, 2009 Oppstår helt uvilkårlig under kjøring, ikke klart å finne noe mønster. Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 12, 2009 Ok, for om det skjer i fart etter at du er ferdig med å kjøre igang så er det ikke clutchene, da dette bare er igangkjøringsclutcher. resten av utveksling skjer med konuser og kjede typ variator.. slurer den i fart er det trolig kjede eller noe med styringa av konusene til variatoren. clutchene skaper risting og slag ved igangsetting. du har ingen feil når du sjekker med vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 12, 2009 anbefaler deg en rask diagnose hos ditt møller verksted.. myye kjennte problemer på disse som lar seg raskt diagnostisere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 12, 2009 Som nevnt før, kommer det feil på hydraulikkpumpe, styresentral og en ting til i kassa. Gamlingen reiser til Søta Bror og reparerer bilen der, ganske mye å spare i forhold til Møller Skøyen Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 17, 2009 Ser ut som jeg har samme feil på min a6 1.8t. Jeg skal ha min på diagnose på møller på Onsdag. Pris på kasse hos møller var ca 68000 pluss jobb om jeg leverte gamle kassa. Hva ble prisen i Sverige? (ble det rep. eller byttet de kasse?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...