#1 Skrevet Mars 8, 2009 Hei! Jeg har en 1992 modell med 2.3 E motor og uten quattro. Skivene, klossene og de tilhørende "varmeskjoldene" bak er klare for søplekassa. Hva slags dimensjon (umbraco) er det på den bolten som holder calipern? Hva er det som holder skivene på plass? Bare calipern og hjulboltene? Er det noe spesielt jeg bør vite før vi gir oss i kast med å bytte disse? Noen spesielle knep eller kjente problemer? Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2009 Dimensjonen på skruene som holder caliperbrakett til bakaksel er ifølge boka 10x1,25x20 og har 8 mm unbrako-hode. Det er kun hjulbolter som holder skiven, og caliperbraketten må av for å få den av. Ikke noe spesielt annet enn at stempelet i caliperen må trykkes inn og skrus inn samtidig for å komme innover igjen, ikke bare press det inn, da blir det tull med håndbrekk-selvjusteringen. Pass på at glidepinnene i caliperbrakettene er bra, ta dem ut, puss av evt. gammelt fett og rust, ha på nytt fett. Sjekk at mansjetten er tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2009 Er det gått mer enn 2-3 år siden nye calippere eller overhaling så pleier jeg alltid å ta opp calipperne, rense og sette i nye pakninger. Samtidig smører jeg opp brekk-akselen. Disse calipperne er desverre utsatt for lett å få tregheter i håndbrekket. Kjedelig med stempler som henger og derav lager de nye skivene blå og spiser opp de nye klossene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2009 et lite spm. her angående fett når man monterer, må man ha fett på baksiden av klossene eller går det greit uten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2009 ett lite tips er og spraye på rust løser på skruene litt før du skrur de opp. bruker og sitte litt på gamle biler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2009 et lite spm. her angående fett når man monterer, må man ha fett på baksiden av klossene eller går det greit uten? Ikke behov for noe smøring der og uansett ikke fett. Det blir varmt og renner av (og ned på skivene og bremsebelegget). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...