#1 Skrevet Mars 8, 2009 Hei Har i den siste tiden observert at det er masse dugg i venstre frontlykt. Er det bare å bytte lykta da, eller er det noe annet det kan være?? Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2009 Det har jeg også hatt i mine lyter, tok av dekslet bak og satte en føner inn i hullet til fjærnlyset og lot den stå der en times tid. Da var dugget borte, passa så på å sette dekselt bak orentlig på plass, og siden har det ikke vært antydning til dugg igjen. dette var i fjor vinter. Det er sansynligvis ikke helt tett rundt dekslet bak på lampa etter pærebytte, og dermed kommer det mer fuktighet inn en det ventilasjonen på lykta klarer å få ut selv. det er vel egentlig ikke noe fasit svar på hvorfor det skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2009 Har tenkt den tanken jeg og.. Men dette tipset med hårføner var jo genialt Skal gjøre dette etterpå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2009 Bare for å ha sagt det, det er IKKE min hårføner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2009 NÅÅÅ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2009 Bytte lykt? Tror ikke du skal satse på det pga litt dugg, det kan fort bli dyrt Aner ikke hvilken bil du har dugg i lykta på, men vanligvis enkelt å fikse selv. Iallefall var det ikke noe problem på både Passaten og Golfen jeg har. Lykta på passaten bare tørka jeg inne i noen timer. Så tetta jeg hele veien rundt lykteglasset med noe silikon-klin som dama hadde, tynt lag. I tilfellet det var der fukta kom inn. Sokkelen gjorde jeg rein og klinte på et tynt lag grease på gummi tette-ringen, for å få det tett. Regna egentlig med at det var der det ikke var tett... Sikkert ikke helt etter boka, men funka som f... det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2009 gjør som dei andre sier her, få lykta skikkeli tørr med føner eller la den ligge inne til den tørker å så smør inn pakningen mellom lykteglasset å lykthuset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2009 Japp.. Men hva skal man egentlig smøre det inn med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2009 (endret) Japp.. Men hva skal man egentlig smøre det inn med? Bare bruk noe tjukt ekkelt grease eller noe(jeg brukte noe grease som jeg smører dempegaffelen på terrengsykkelen min med, og som er vannfast og ikke renner whatever). Men ikke klin på for mye, det skal bare være en liten tynn hinne på gummiringen. Det må ikke begynne å renne når lyktehuset blir varmt. Det viktigste er at du rengjør skikklig, og sjekker gummiringen om den er hel. Er den tørr og sprukket opp så blir det neppe tett uansett. Det er jo litt sånn "norgesglass/syltestrikk" prinsipp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 9, 2009 Takk for tipsene Men "gummiringen" er det den som lokket som man tar av for å komme til ved pærebytte som har denne pakningen? Er det denne det er snakk om? Eller er det den som ligger mellom lyktehuset og glasset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 9, 2009 Takk for tipsene Men "gummiringen" er det den som lokket som man tar av for å komme til ved pærebytte som har denne pakningen? Er det denne det er snakk om? Eller er det den som ligger mellom lyktehuset og glasset? Den gummiringen jeg mener er den som skal sitte mellom sokkelen og lyktehuset. Om det er sånn på lykta di ser du, men tror de fleste lykter har det. Gummien fungerer som pakning. Hvis lykta er helt råtten så bør du sjekke om det er sprekk mellom glasset og lyktehuset, siden du lurte. På passaten min så guffet jeg på med silikon i sprekken rundt hele. Ble så fint som bare det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 9, 2009 Er dette noe som kan gjelde uorginale baklykter også? Tenker da på at det er en gummipakning på dem. Og lurer på om kanskje denne ikke er festet skikkelig. Har noe voldsomt med dugg inne i den, tenker å kanksje prøve å tørke opp og få pakningen til å sitte som faen der den skal sitte. Noe imot å bruke sikaflex her? da vet jeg at det blir tett ihvertfall, spørs om det kanskje ikke blir tett siden det er en gummi/skum pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 10, 2009 Jeg ville ikke bruka sica iallefall, hvis du vil ha det opp igjen har du et problem. Vanlig baderoms silikon fungerer liker bra når det gjelder vannstopp, sica limer i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...