#1 Skrevet Mars 8, 2009 Har en Passat 1996 model 1,6 100hk med AFT motor. Denne har den senere tid hatt litt høyere drivstofforbruk og når motoren er kald er virker det som den ikke tenner skikkelig når turtallet ligger rundt 2000o/min. Opp til 2000 o/min går den helt fint og så fort man har kjørt 100meter så er problemet borte og kommer ikke tilbake før bilen har stått stille en hel arbeidsdag. Har prøvd å bytte plugger, pluggledinger, rotor og fordelrlokk uten at det hjalp. Fikk også et tips om å ha på en flaske med injection rens og har gjort det. Idag har også motoren begynt å trekke merkbart dårligere og over ca 3000-3500 o/min trekker den ikke i det hele tatt. Om jeg er forsiktig med gassen og ikke gir full gass så kommer den sakte men sikkert. Om jeg gir full gass så skjer det absolutt ingen ting. Har forsøkt og kobble fra LMM, men da gikk den enda dårligere så det utelukekr vell den. Ved gasspådrag så kan det høres ut som det er en lekasje i eksosen et sted, men har ikke hatt bilen i luften så vanskelig å si helt sikkert om det er og hvor det da er. Noen som har noen tips på hvor jeg skal begynne å lete etter feil. Har gått over det som finnes av kontakter og ledinger som er synlig i motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2009 bensinpumpe / filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2009 bensinpumpe / filter. Håper det bare er filter. Får kjøpe det i morgen og prøve å bytte det. Er vell plassert under bilen ikke så langt fra tanken, stemmer ikke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2009 stemmer det. rett foran bakhjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2009 Da var feilene funnet og fikset. Var ikke bensinfilteret men litt annet "småtteri" -tett katalysator -ledning til Labda som var røket -2 sprekte vakumslanger -dårlig oljeåndingsslange Uansett så går bilen nå bedre en den noen gang har gjort mens jeg har hatt den..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...