#1 Skrevet Mars 8, 2009 Joda, da er det på tide med litt vedlikehold på A3'n.. Nå skal begge hjullagerene foran byttes. Samtidig skal jeg bytte foringene med poly-foringer og bytte fjørbeinlagerene i samme slengen. Grunnen til at jeg starter denne tråden, er at jeg vil helst vil unngå å stå der som en idiot uten verktøy til dette: rolleyes Jeg har ikke utstyr (presse) til å feste på spindel til å presse inn de nye lagerene, vanlig presse har jeg tilgang til, så jeg velger derfor å gjøre det slik: - Løsne muttere for drivaksler - Løsne bremsecalipere - Løsne Støtdempere, stabstag og styrestag - Ta ut hele bærebroen og spindel/hjullagerhus - Presse inn de nye lagerene og montere i motsatt rekkefølge. Verktøy: - 30mm 12kant-pipe og laaaang arm for drivakselmutterene - Ukjent torx/umbraco til caliperene (7-8mm kanskje?) - 7mm umbraco (mongodimensjon) for støtdemper-topp. - "Standard" verktøy til bolter og muttere til resten vil jeg tro.. ? Noe jeg har glemt da? Slik jeg ser det, så justeres camber ved å flytte bærekulen. Er det da nødvendig med forhjulskontroll om jeg holder meg unna bærekulene og styrekulene? (Lagerene er alleredet lagt i fryseren).. Kom gjerne med tips og forslag til hvordan dette kan gjøres mest mulig effektivt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...