#1 Skrevet Mars 8, 2009 Jeg har en bil hvor hengerfestet har stått på en stund.. Har prøvd å få det av, men virker som det sitter bom. Noen som har noen tips. (Kappe det av blir uaktuelt, for bruker det jo litt...) En tanke jeg hadde selv er å finne ett nytt eller ett brukt som virker og bare bytte det ut. Kan da ikke koste all verden. Ledningsnettet ligger jo der. Noen som har noen linker tips til hvor det bør kjøpes? Eller noen som har ett liggende som er tatt av egen bil?? Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2009 På en av mine Audier brukte jeg ganske enkelt en slegge for å løsne det. Smørte det godt med olje når jeg hadde fått det løs, og det fungerer utmerket å sette det på og ta det av igjen i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2009 Rustløser og slegge pleier å virke fint, bare ikke slå på den plastknotten du skrur på for å ta av festet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2009 Rustløser og slegge pleier å virke fint, bare ikke slå på den plastknotten du skrur på for å ta av festet.. Oki får prøve med litt mer makt da... Er jo noe som heter at går det ikke med liten hammer, bruker vi større hammer.... Men hvordan skal den egentlig av? Har aldri hatt det av selv. Man låser opp og vrir låsen, så skal selve kroken ned eller vris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2009 Man trykker inn og vrir knotten til det grønne, da skal man bare kunne lirke og dra kroken rett ned, er alt velsmurt og fint faller den ned av seg selv. SKal kroken inn er det bare å dytte den opp mens knotten står på det grønne, da låser den seg og knotten spretter til det røde feltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2009 Man trykker inn og vrir knotten til det grønne, da skal man bare kunne lirke og dra kroken rett ned, er alt velsmurt og fint faller den ned av seg selv. SKal kroken inn er det bare å dytte den opp mens knotten står på det grønne, da låser den seg og knotten spretter til det røde feltet. Oki takker! Så det vil si at når men har låst den opp kan man slegge til rett ned? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2009 Ja, det skal gå, men er nok lurt å banke litt (ikke ALT for hardt) på sidene først, for det er ikke mye den sitter i, stort sett.. Får du litt bevegelse i den når du løsner den, er det ikke mye som skal til før den løsner helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2009 Du kan kanskje ha bruk for en medhjelper til å holde låseknotten, for det er ikke sikkert den vil holde seg i åpen stilling siden alt er fastrustet. Det var i hvertfall tilfelle på A6en min. En pers holder knotten i åpen stilling, og den andre opererer den største hammeren. Pass også på slik at dere ikke treffer støtfangeren. Hold f.eks. et håndkle over slik at du ikke skraper opp lakken din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2009 Husk sleggefett!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 9, 2009 Takker for gode tips! Bare å komme seg hjem igjen til den ensomme bilen i garasjen.. Er inne i tredje uken i usa nå.. Håper jeg får det av, for dser jo ikke veldig pent ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...