#1 Skrevet Mars 9, 2009 Tittelen sier vel det meste, og jeg tenker ikke på løsningen med motstander. Disse blir for varme og plasten i lykten smelter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2009 Jeg kjører LEDs i parklysene mine, men de er custom laget av en kar i USA på Audizine. En liten printplate med motstand på. Fungerer helt fantastisk. Blir ikke for varm eller noe. Ellers har du disse fra ECS. http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Audi&engine=2.0T&model=A3&submodel=FWD&category=Lighting&subcategory=ZIZA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2009 Problemet med ECS er at frakten er over 60$ for et sett pærer som koster 49$... Noen som kan dra igang ett gruppekjøp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2009 (endret) PIAA leverer noen skikkelig kvalitetes LED som ikke skal gi feilkoder.Billige er de ikke.... Sjekk her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PIAA-TERA-6500K-WHITE-LED-NO-ECU-ERROR-T10-194-168-W5W_W0QQitemZ150330915363QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item150330915363&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1171%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2009 Har sett flere som anbefaler ECS på utenlandske forum, men problemet er som Jim sier at det koster jo flesk i frakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2009 PIAA leverer noen skikkelig kvalitetes LED som ikke skal gi feilkoder.Billige er de ikke.... Sjekk her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PIAA-TERA-6500K-WHITE-LED-NO-ECU-ERROR-T10-194-168-W5W_W0QQitemZ150330915363QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item150330915363&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1171%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 de så jo kjempe ut.. meeeen prisen $109 + frakt neppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2009 Hvorfor kjøpe led når Höen lyser nesten like bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2009 De ziza pærene er vel til skiltlys, og det er der jeg plages med led på min b6, enten trigger de autocheck eller så varer de i 1-2 uker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2009 Hvorfor kjøpe led når Höen lyser nesten like bra? det gjør de ikke har höen nå, helt greie de, men det var noe helt annet å se når det var LED i den ene og Höen i den andre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2009 Vel, det kommer jo an på hva du er ute etter. Jeg syns det sterke, blanke lyset fra de LED'sa jeg har sett blir for "horete", istedet for å se orginalt ut. Lykke til videre i jakten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2009 (endret) Höen lyser jo gult i forhold til 6000K HID. LED`s sprer lyset like bra også,hvis man bruker den riktige typen. Det billigste og beste Roy,er om du får festet motstandene til noe metall i lampene dine.Mitt funker som f.. det,holdt i 5mnd nå også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 13, 2009 (endret) Höen lyser jo gult i forhold til 6000K HID. Det billigste og beste Roy,er om du får festet motstandene til noe metall i lampene dine.Mitt funker som f.. det,holdt i 5mnd nå også. ja.. må få til det.. skal ta det neste gang jeg er "hjemme" i Surnadal (og har verksted).. jeg tenkte og på å lage et lite hull, slik at jeg kan montere motstandene utenfor lykta.. men er det noen egenet plass I lykta, så er jo det det beste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 13, 2009 (endret) Her kan dere se forskjellen på LED i park i forhold til Höen tror ikke jeg trenger å si hva som er hva.. (bildekvalitet er ikke så bra da.. men det er begrenset hva man får til med en TouchHD i dunkelt lys..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 13, 2009 [quote=Roy Røv;1561631tror ikke jeg trenger å si hva som er hva.. Nei, det er akkurat det jeg mener. Er du ute etter blått lys, er kanskje ikke Höen det rette for dere. Jeg trives veldig godt med det hvite lyset jeg har fått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 13, 2009 Nei, det er akkurat det jeg mener. Er du ute etter blått lys, er kanskje ikke Höen det rette for dere. Jeg trives veldig godt med det hvite lyset jeg har fått. LED matcher iallefall 6000k HID i tåkelys mye bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 13, 2009 Höen-pærene blir også en del varmere enn vanlige pærer noe som kan resultere i missfarging og smelting i kanten rundt pæresokkelen. Dette vet jeg har vært ett problem for mange på A4 B7. Der sitter pæra ganske langt inn og kanten rundt sokkelen smelter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 13, 2009 LED matcher iallefall 6000k HID i tåkelys mye bedre.. Og jeg mener fortsatt at ettermontert xenon (kun for looks) i tåkelys er helt på trynet. Ingenting personlig, men spredningsmønsteret blir jo totalt feil. Greit nok at det ser bra ut, men man bør tenke litt praktisk også. Jeg tror det er alderen som har tatt meg igjen rett og slett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 13, 2009 . Jeg tror det er alderen som har tatt meg igjen rett og slett.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 13, 2009 Disse blir for varme og plasten i lykten smelter. Da har du feil motstand. Det går fint an å lage en løsning hvor det ikke blir for varmt. En må bare ha stor nok effekt motstand slik at den ikke blir varm, f.eks 220ohm 5W el 100ohm 10W. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 14, 2009 jeg kjøpte noen led pærer på bilexra til parklys- de er ingen problem med feilmld,eller varme eller noe,men de lyser litt for blått.(vanlig parklyssokkel).ps:kostet 36kr pr par. hvit sokkel med en led inni og så ut som de var fyldt med en slags blank væske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 14, 2009 Oki. Men hvorfor har dette smeltet selve lykta? Er jo ikke der man bør montere den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 14, 2009 Man må jo ha motstanden inni lampen,dvs bak reflektoren for og klipse seg innpå kablene ut til parklys sokkelen.Men man KAN jo også strekke kablene/motstanden ut bak lampen,om man vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 14, 2009 I de fleste biler går det jo egne ledninger inn i huset fra utsiden som man kan klipse seg på og da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 14, 2009 I de fleste biler går det jo egne ledninger inn i huset fra utsiden som man kan klipse seg på og da.. Det er sant,men det er ikke noe spes pent med motstander etc på kablene/stikket bak på lampene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 14, 2009 På A4 B7 så virker det som det er en del forskjell hvis man har den vanlige røde DIS eller man har farge DIS. De med farge DIS får oftere opp feilkoder på for lavt strømtrekk på dioder. Jim....Jeg hadde samme problemet med skiltlysene. Monterte en 50w motstand på kablene inni trunken og har funket smør nå i 6mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...