Anbefalte innlegg

jeg skal på eu godkjenning med s4'n å i den anledning må jeg ha på en katalysator.

hvilken type katalysator skal jeg montere på? sitter 3" eksosanlegg på bilen. får jeg avgass nivået lavt nok med sport eller racingkatalysatoren til biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte katalysator fra biltema når jeg skulle eu-godkjenne 90`n med s4 motoren med 380 oppsettet. gikk akkuratt ikke første gang han jeg prøvde,så når jeg skulle på etterkontroll kjørte jeg bilen hardt som f, så det blei skikkelig godt og varmt rett før han tok testen, og da gikk det fint:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du bilen hardt og tilsetter kondensfjerner eller litt E85 før EU,kommer du igjennom uten cat også. :D Men om de slipper den igjennom siden cat ikke er synlig,er noe annet. ;):rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min S4 kom såvidt med litt godvilje gjennom, med 50/50 E85/bensin og ingen katalysator. Heldigvis skal originalanlegget med katalysator på igjen, så da er det ikke noe problem uansett.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skal på etterkontroll så må montere kat, men det ornder seg avgass nivået da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katalysator er katalysator, bare sjekk at utslippsverdiene før montering av katalysator er greie (lambda på 1, ikke skyhøy HC, CO ikke over 1.2) og at lambdasonden er i orden, så blir det bra etter at du monterer katalysatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du bilen hardt og tilsetter kondensfjerner eller litt E85 før EU,kommer du igjennom uten cat også. :D Men om de slipper den igjennom siden cat ikke er synlig,er noe annet. ;):rolleye:

Såvidt jeg har forstått sier ikke kjøretøyforskriften at det skal være kat påmontert. Så lenge man klarer avgasskravet så er det godkjent, kat eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å fylle E85 og si at en kjører på det daglig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så om man kjører på E85 så klarer man avgasskravene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så om man kjører på E85 så klarer man avgasskravene?
Jeg sleit med co på arbeidsbilen min som har forgasser og kat som er dårlig kombinasjon. Skiftet luftfilter,nye plugger osv. Men når jeg fylte på 15 liter E85 på cirka 10 liter bensin på tanken gikk den ifra 1,5 ned til 0,09 ;) Men vær meget forsiktig med E85 på turbobil da den får helt feil forhold. Vær rask å fyll opp igjen tanken med bensin iallfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men får jeg kjøpt e85 i nærheten av skjåk da? i gudbrandsdalen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men får jeg kjøpt e85 i nærheten av skjåk da? i gudbrandsdalen?

Kondensfjerner funker også,bare så du vet det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk, da slipper jeg å ta en tur til gjøvik:P bare fylle på en flaske med kondensfjerner? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme gjør rødsprit!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme gjør rødsprit!

med rødsprit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja...85 deler rødsprit og 15 deler bensin gir E85...!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.