AAN manifold --> rs2 manifold | hva med bolter i blokka?

Anbefalte innlegg

Skal bytte til rs2 manifold på min s4.

Men får den ikke helt på, fordi at noen av boltene fra blokka tar i manofolden: klø :

Er boltene på en ADU motor kortere, så jeg bare kan kjøpe disse på møller?

Eller er det manifolden som er litt feilprodusert? Det er forøvrig en rs2 manifold fra

http://www.xs-power.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

boltene på rs2 manifoilen er noe kortere ja. er vel 3 eller 4 bolter du sliter med å få på vist du har boltene fra s4 i blokka enda, men vist du bytter dei, så ver forsiktige med at du ikkje knekker dei av inne i blokka, blir litt ekstra arbeid på deg då :) sjedde hos meg serru :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

boltene på rs2 manifoilen er noe kortere ja. er vel 3 eller 4 bolter du sliter med å få på vist du har boltene fra s4 i blokka enda, men vist du bytter dei, så ver forsiktige med at du ikkje knekker dei av inne i blokka, blir litt ekstra arbeid på deg då :) sjedde hos meg serru :)

ok. kanskje like greit å kappe de da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte 4 korte studer samt jeg måtte kappe 2 ørlite...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sto mye fornuftig der ja:)

takk skal du ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett tips;

Manifolden er såpass trang at på enkelte av boltene på undersida, at du må legge på mutteren, sette på mutteren ett par omdreinger og så legge manifolden helt inntil blokka. Det er rett og slett så trangt at du får ikke mutteren på ellers, da det er for trangt mellom pinnebolten og manifolden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett tips;

Manifolden er såpass trang at på enkelte av boltene på undersida, at du må legge på mutteren, sette på mutteren ett par omdreinger og så legge manifolden helt inntil blokka. Det er rett og slett så trangt at du får ikke mutteren på ellers, da det er for trangt mellom pinnebolten og manifolden..

så for meg at jeg måtte gjøre det ja;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komer med et spørsmål her, monterer noe jeg mener er orginal rs2 manifold på aan a6 nå.

Hvordan i hæ... Får man tighta bakre bolten på sylinder nr3? Kommer jo ikke til med noe, begynner og gå tom for ideer nå: bh :

De to orran der fikk jeg tatt med en kappet og en bøyd fastnøkkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsningen[emoji106]🏻 38A99CA8-6034-4B9C-B6BB-07FB48FC057A_zps

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har flere 'doktorerte' fastnøkler etter av og på med originalmanifolden også! RS2 er jo bare gleden i forhold.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.