#1 Skrevet Mars 9, 2009 Fikk plutselig her om dagen problemer med tenningen på den ene sylinderen. Bilen nykker og dreger utrolig dårlig, og annen lyd å dårlig på tomgang. Det første jeg gjorde var å bytte tennpluggene, uten noe bedre resultat. Så sjekket vi om det kune være coilen eller tenningsmodulen, men det var det heller ikke! Det er snakk om en -96 Audi A4 TQ. Noen som kan hjelpe meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2009 purrer på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2009 Sjekk injectorene da...ta av kontakten på en og en når symptomet er der..? Kan jo være det om det ikke er tenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2009 bump! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2009 Napp ut pluggkabelen, og monter en plugg til i enden av pluggkabelen.. legg denne mot jord i motorrommet, start opp og se om den gnistrer med jevn syklus.. (gnisten synes naturligvis best når det ikke er fullt dagslys ute). evt kan du prøve å bytte pluggkabel med en av de andre sylindra og se om feilen forflyttes.. hvordan vet du at det er tenningsfeil på den ene cyl? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2009 Napp ut pluggkabelen, og monter en plugg til i enden av pluggkabelen.. legg denne mot jord i motorrommet, start opp og se om den gnistrer med jevn syklus.. (gnisten synes naturligvis best når det ikke er fullt dagslys ute). evt kan du prøve å bytte pluggkabel med en av de andre sylindra og se om feilen forflyttes.. hvordan vet du at det er tenningsfeil på den ene cyl? Har prøvd det. Men det var ikke noe gnist i pluggen, og prøvde deretter å bytte coilen, men uten forandringer. Jeg byttet alle pluggene for en stund siden, og den pluggen på den ene sylinderen var knuske tørr og ren! Og da hadde jeg kjørt noen mil, så det skulle jo vises:p Så det nesten må jo bli VAG-COM. Hvis ikke noen har nå andre tips om hvordan jeg kan finne ut av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2009 visst det er tenning som er problemet så blir det vel ganske vanskelig og finne ut av dette med VAG-COM. sjekket LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...