Reisebrev – Ultimate Dub 2009

Anbefalte innlegg

Turen I 2008 gav mersmak så 5. mars 2009 satt vi på flyet til Gatwick igjen.

Denne gangen hadde vi lurt med Stig fra Bergen Bilelektronikk. Vi presenterte han konsekvent som ”the Stig” under turen og han fikk en del rare blikk..

Etter å ha hentet ut leiebilen – VW selvfølgelig - kjørte vi sørover mot Southampton / West Sussex området hvor Marshall hadde avtalt å møte en leverandør av carbon-deler fredag morgen.

I løpet av et par tidlige nattetimer så vi det meste av West Sussex på leting etter et hotell. De vi fant frem til var enten stengt eller natt portieren hadde kraftig slagside etter litt for mange pint’s. Da klokken nærmet seg to på natten gav vi opp og sjekket inn på Hilton.

Fredags morgen durte vi avgårde til Performance Trim. I nabohuset fant vi denne butikken ;

Ultimate Dub 2009 002.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eieren av Dubparts bygget Scirocco MK1 med G60 motor når han hadde tid.

Han hadde tidligere eid to stk MK 2 Golf G60 Limited og viste oss bilder av disse bilene.

Etter å ha sniffet carbon/glassfiber et par timer satte vi ny rekord på M5 fra Southampton til Gloucester med 105 hesters TDI for å besøke Forge Motorsport. Siden Bergen Bilelektronikk er forhandler for Forge, var det bare for The Stig å ta en telefon og så stilte sjefen for Forge opp for å gi oss en guidet tur.

Denne kan dere lese mer om i neste Performance VW :

Ultimate Dub 2009 037.jpg

Ultimate Dub 2009 040.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her noen bilder fra omvisningen:

Ultimate Dub 2009 053.jpg

Ultimate Dub 2009 050.jpg

Ultimate Dub 2009 052.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med bagen full av ”give aways” fra Forge bar det av gårde mot Wales.

I fjor som i år hadde vi et ønske om å blakke oss hos Demon Tweeks.

Klarte heldigvis å begrense oss litt, men noe ble det da. Passe blakk og gira på å komme oss til Birmingham forlot vi Demon Tweeks og satte kursen mot Birmingham, Telford Conference Center hvor Ultimate Dub arrangeres.

Hotelrom var bestilt før jul i fjor, så etter innsjekk bar det rett over til utstillingshallene. Her ventet adgangskort til hallene med ”journalist-status”.

Hallene åpnet kl ni på morgenen og da vi kom var det begynt å bli relativt fullt. De bildene vi tok ble heller dårlige og det ble pussig nok bildene fra søndag også så bildene heretter er i stor grad hentet fra Edition38 forumet.

Sort MK4 med R32, cleanet motorrom, Beetle RSI seter, Porsche bremser mm (denne kommer også i neste Performance VW):

sort mk4 r32.jpg

sort mk4 r32 1 .jpg

sort mk4 r32 3 .jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje den meste fotograferte bilen på hele utstillingen :

mk 5 grønn 4.jpg

mk 5 grønn 7.jpg

mk 5 grønn 8.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes fantastisk ut. Hva er Demon Tweeks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er gutta på tur det!

Øyvind: Du har ingen mulighet til at sende mej de bilderne av svart R32 i full størrelse?

Såg ju passe strøken ut den!! Jimmie4130@msn.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er gutta på tur det!

Øyvind: Du har ingen mulighet til at sende mej de bilderne av svart R32 i full størrelse?

Såg ju passe strøken ut den!! Jimmie4130@msn.com

Turen var kjempe kan trygt anbefales. Kjempe gøy å ta en tyvstart på sesongen, da den begynner noe tidligere i England enn Norge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen til :

Golf MK1 med 1,8 T er også med i neste Performance VW..

"Hmmf" sa The Stig - "den Polo'n er lavere en min" - jeg må hjem å senke mer...

Sciroccon'n hadde S3 motor.

mk1 med 1,8 T.jpg

polo stig.jpg

scirocco.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en vellykket tur dette! Flere bilder/info om Sciroccoen med S3-motor? Kommer den i PVW den også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trøtte i beina og litt lei av biler (er det mulig ?) satte vi kursen mot Gatwick igjen

Siden det omtrent ikke er svinger på veien fra Birmingham til London måtte vi ha noe å underholde oss med så det ble litt action bilder på veien. Sjåføren i Passat'n var litt treig. Etter iherdig gestikulering med armene - Marshall tar ikke mye plass i bredden men desto mer plass i høyden - og i 80 miles må de armene ha skremt sjåføren i Passat'n, så han gav opp og lekte seg litt med air-ride'n da vi tok igjen køen.

Bobla holdt jevn fart på motorveien. 135 dekk i kombinasjon med en god porsjon positiv camber foran medførte at den brukte ca 1,5 felt til enhver tid. Spennende å ta bilder av den - du har den i linsen - og så er den borte!

Ultimate Dub 2009 331.jpg

Ultimate Dub 2009 332.jpg

Ultimate Dub 2009 355.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turen var kjempe kan trygt anbefales. Kjempe gøy å ta en tyvstart på sesongen, da den begynner noe tidligere i England enn Norge :)

Takk før bilder Øyvind!

Før min del så kan sesongen begynne enda seinere her i Norge:p Vintern er aldeles før kort!!

Sender bilen min bort til dej Marshall så cleana du motorrommet mitt en helg... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk før bilder Øyvind!

Før min del så kan sesongen begynne enda seinere her i Norge:p Vintern er aldeles før kort!!

Sender bilen min bort til dej Marshall så cleana du motorrommet mitt en helg... hehe

Ikke noe problem jimmie, det skal vi nok få til, men må nok ha litt lenger tid enn en helg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk før bilder Øyvind!

Inni helsike!!! Åssen har de fått til det?

Motorrommet mitt er jo stapp fult, så jeg skjønner nesten ikke hvordan du ska få plass til en turbo engang Jimmie :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.