#1 Skrevet Mars 9, 2009 Er det slik at man MÅ jorde Motronic boksen på 3B motoren for at man skal få bensinpumpe, tenning etc til å funke ??? Stod her i ettermiddag og snakket flytende helvets`k da jeg ikke fikk motoren til å starte. Trodde ikke den trengte skikkelig jording,men fikk beskjed fra reparatøren min at han hadde koblet en startkabel fra karosseri og bort på Motronice`n da han hadde starta,og testkjørt bilen min etter diverse deleskift. Stemmer dette ??? Hvis ikke dette skulle være nødvendig egentlig, hva er da feil når jeg likevel må gjøre det for at ting skal funke ??? Alle jordledninger i lednings-nettet til Motronice`n er forøvrig ohme`t og godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2009 Motrinic hjernen får jording via den pluggen som er koblet til.kan være du har dårlig jordforbindelse ett sted.mest sannsynlig på blokken eller girkassen.verdt og sjekke iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2009 Tenker du på selve chassiet til hjernen? Den er ikke jordet i min bil, og den har fungert helt fint så lenge jeg har hatt den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2009 Hmmm....ja et eller annet er det vel som ikke stemmer. Var nedover og hentet bilen min tilbake etter en tur sørover i landet, da det passet bedre for reparatøren min. Når jeg fikk den hjem var ikke vær eller omgivelser gunstig for mekking. Men diverse var byttet på motor,og han hadde vært ute på prøvetur i Vinstra. Eneste problem som stod igjen var at den skyter/smeller i eksos og jukser endel. i tillegg drar den svært dårlig. Men en solid lekkasje på intercooler`n og muligens meget dårlig bensin (etter å ha stått ganske lenge: eek mente jeg kunne være feilen. Derfor fikk jeg ordnet en ny intercooler,og renset plugger og montert nye tennkabler igår. Prøvde å starte idag og ikke ANTYDNING til å ville starte. Ikke gikk bensinpumpa heller. Men mens jeg kjørte litt på starteren stod bensinpumpereleet (nytt)og slo gjentatte ganger. Men fikk vite nå ikveld at av gammel vane hadde han satt en startkabel rett i Motronic-boksen og rett til karosseri. Dette er muligens grunnen til at han fikk start og ikke jeg. Skal få sjekket det i morgen. Da skal jeg SUPERJORDE girkasse,motor og eventuellt andre utsatte/jordingsavhengige bestanddeler. Vi får se.....et lite håp lyser i det fjerne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...