Hvilke giroverføring passer s6 6trinns kasse ?

Anbefalte innlegg

:Noen som vet om s4 giroverføring passer til s6 6trinns kasse ? Har nemmelig fått 6trinns på a4 min, men ser ikke ut som giroverføring fra s4 passer, evt at jeg mangler noe/har gjort noe galt.

Den braketten på giroverføring som skal sitte på "girskiftern" (eller hva det nå heter: flau :) på kassa er liksom for stor eller noe. Mangler jeg kanskje et stykke som skal være inni den braketten, eller noe lignende. Noen som vet ? Er litt vanskelig å forklare : bh :

: klø :

Etter som jeg kan se det, så burde det nå være et tight fit mellom den skiftern på kassa og braketten på giroverføringa, slik at ikke bare brakettene beveger på seg mens pinna står iro, når jeg skal skifte gir....: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet, eller ingen som skjønner hva jeg mener ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har 2 stag på overføringen, synes jeg det er rart du ikke får det til å passe? er 2 stag på s4b5 med 6-trinns. og du har jo b5 så burde vel være bolt on.

kan være noe som ikke stemmer på lengden om du har 4 sylindre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er tostags giroverføring ja. Altså giroverføringa passer, men er akkurat den braketten jeg lurer på. Er rett lengde på stagene osv, men bare akkurat hvordan den skal festest på girskiftern på kassa jeg ikke skjønner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er tostags giroverføring ja. Altså giroverføringa passer, men er akkurat den braketten jeg lurer på. Er rett lengde på stagene osv, men bare akkurat hvordan den skal festest på girskiftern på kassa jeg ikke skjønner!

det ene staget med kun et hull i enden, skal på høyres side av kassen. selve skiftemekanismen skal på venstre side, og det lille staget som er på skiftestaget skal mot høyre på kassen og festes på en kule. du har alle disse delene på overføringen?

har du et bilde av overføringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har alle de delene, men er akkurat som selve braketten som skal på skiftearmen på kassa ikke passer, evt at jeg mangler noe til den mekanismen! Har desverre ikke bilder av overføring nå. Men er fra en s4 b5!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe av det jeg leter etter men ikke har fått svar på. Har du tatt girkassen fra en S4 B5 og puttet i en A4 B6? Hvilken motor er det i den A4'n? Har lyst på annen utveksling evt 6 trinns girkasse i min 98 A6 1.8 TQ, men vet ikke hvilken kasse som passer og evt hvordan utveklsingen endres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen er 6trinns fra en s6. Er AEB motor i a4. Har bakdiff fra en s4, mellomaksling fra s4 og giroverføring fra s4.

kasser fra rs4 b5, s4 b5 evt. a6 2.7T og s6 6trinns passer på a4 etter som jeg har forstått!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har alle de delene, men er akkurat som selve braketten som skal på skiftearmen på kassa ikke passer, evt at jeg mangler noe til den mekanismen! Har desverre ikke bilder av overføring nå. Men er fra en s4 b5!

ok. kassene er jo lik utvendig, så må da være ett eller annet som mangler da: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg lurer på...Enten noe på skiftearmen på kassa, eller noe på selve braketten på giroverføringa...Er akkurat det jeg lurer på : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. hehe. hadde en slik overføring på min gamle s2, så vist du får lagt ut et bilde er det litt lettere å se om det mangler noe. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen er 6trinns fra en s6. Er AEB motor i a4. Har bakdiff fra en s4, mellomaksling fra s4 og giroverføring fra s4.

kasser fra rs4 b5, s4 b5 evt. a6 2.7T og s6 6trinns passer på a4 etter som jeg har forstått!

Må man bytte bakdiff og mellomaksling for å få det til å fungere, eller passer det med det som står der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bytte det ja. Annen utveksling på 6trinns.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av giroverføringa mi, dårlige bilder, men du ser sånn ca hvordan enden på min overføring ser ut:)

Photo-0736.jpg

Photo-0737.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armen som går inn på girvekslern på kassa, ser ikke sånn ut hos meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.