Sentrallås A6 `98 modell?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en A6 `98 modell, hvor sentrallåsen har sluttet å fungere.

Med det menes at "fjernkontrollen" har sluttet å funke. Sentrallåsen fungerer hvis han bruker nøkkelen på tradisjonelt hvis, men altså ikke med fjernkontrollen.

Dette kom etter vask med påfølgende natt med frost.

Noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk dørlåsen på førersiden, den har en microbryter inni seg som bruker å bli ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva har microbryteren med fjernstyringen å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, men sitter det en sensor inni denne dørlåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis fjernkontrollen ikke virker så kan det jo hende at batteriet i denne må byttes... Men ettersom dette oppstod etter vask/frost så er det mer sannsynlig at feilen ligger i døra som ble utsatt for fukt, og da er det nokså vanlig at låskassen inni førerdøra får problem - ihvertfall på en såpass gammel bil. Fukt->irr->kontaktfeil->virker ikke.

I noen tilfeller kan man oppleve at sentrallåsen begynner å åpne og lukke seg selv, vinduene går opp og ned etc. Det skjedde med min (99-mod). Låste bilen og gikk fra den, kom tilbake og fant alle vinduene åpne!

mvh

Magnus

En kompis av meg har en A6 `98 modell, hvor sentrallåsen har sluttet å fungere.

Med det menes at "fjernkontrollen" har sluttet å funke. Sentrallåsen fungerer hvis han bruker nøkkelen på tradisjonelt hvis, men altså ikke med fjernkontrollen.

Dette kom etter vask med påfølgende natt med frost.

Noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis fjernkontrollen ikke virker så kan det jo hende at batteriet i denne må byttes... Men ettersom dette oppstod etter vask/frost så er det mer sannsynlig at feilen ligger i døra som ble utsatt for fukt, og da er det nokså vanlig at låskassen inni førerdøra får problem - ihvertfall på en såpass gammel bil. Fukt->irr->kontaktfeil->virker ikke.

I noen tilfeller kan man oppleve at sentrallåsen begynner å åpne og lukke seg selv, vinduene går opp og ned etc. Det skjedde med min (99-mod). Låste bilen og gikk fra den, kom tilbake og fant alle vinduene åpne!

mvh

Magnus

Ja, han har sjekket batteriet. Så da heller det mot låsekassen ja: klø : Skal be han sjekke dette.

Hehe, pussig du nevnte det med vinduene...akkurat det samme opplevde en annen kompis av meg med sin A6 i sin tid. Kom ner på parkeringsplassen neste morgen i regnvær, og alle vinduene var rullet helt ner, og bilen va pissbløt inne:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant han kompisen din ut av dette? har samme problemene på min 98 A6 nå, låser opp, og den låser seg momentant. Kjører ned vinduet på passasjersiden også... holder på å bli galen!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mvh

Magnus

Dette skjedde for et par dager siden med A6`n min også, jeg har et svare strev hver gang jeg skal gå ifra bilen min nå med å få låst den. Er det noen som vet hvor dyr denne reperasjonen er på Møller? Dette er jo en ganske akutt feil som jeg må reparert asap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde på min gamle Golf 3, og da var det fukt i vakumpumpa som var synderen. Sjekk den først ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde på min gamle Golf 3, og da var det fukt i vakumpumpa som var synderen. Sjekk den først ;)

Er ikke Vakumstyrt sentrallås på A6`en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke Vakumstyrt sentrallås på A6`en.

Ok, visste ikke dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.