Turbo XS Boost ventil vs/ Magnetventil??

Anbefalte innlegg

Heisann,kjører nå bilen i nødmodus pga en IRRITERENDE magnetventil. Kan noen si meg hvordan oppsettet er på en turbo xs ventil vs/magnetventilen org på disse s-bilene? Må nesten få bilen til å lade max snart,bruker bensin gjør den også : bh :

 

Prisen jeg fikk oppgitt på fredagen på ny ventil var 1262kr på møller.

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,kjører nå bilen i nødmodus pga en IRRITERENDE magnetventil. Kan noen si meg hvordan oppsettet er på en turbo xs ventil vs/magnetventilen org på disse s-bilene? Må nesten få bilen til å lade max snart,bruker bensin gjør den også : bh :

 

Prisen jeg fikk oppgitt på fredagen på ny ventil var 1262kr på møller.

 

Takk

 

 

:bump:

 

HASTER.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump:

 

HASTER.. ;)

Du kan kjøre med Turbo XS ventil, men da ville jeg kjøpt den typen med springfjær. Denne funker den og bilen din lader nok tidligere. Det som er skummelt er at motorstyringa ikke klarer å styre trykket ned hvis du får tennings bank eller høye temperaturer. Kjører du med moderat trykk og har kontroll på trykk og temp går det nok bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøre med Turbo XS ventil, men da ville jeg kjøpt den typen med springfjær. Denne funker den og bilen din lader nok tidligere. Det som er skummelt er at motorstyringa ikke klarer å styre trykket ned hvis du får tennings bank eller høye temperaturer. Kjører du med moderat trykk og har kontroll på trykk og temp går det nok bra!

 

 

THANKS :klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett annet problem er jo at det er ventilen som styrer trykket på første gir. dvs at du vil få ett høyt trykk på første gir noen som ikke alltid er like sunt.

Med wg ventilen er det denne som blir styrt av hjernen, denne muligheten har du ikke med en XS ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp og kjøp TurboXS Hi-perf. ventil. Hadde denne på S6'n min, fungerer veldig bra. En kamrat hadde likt oppsett som jeg hadde før og han fikk maks ladetrykk 1500 rpm senere enn jeg fikk, han regulerte ladetrykket med en vanlig blødeventil riktignok. Du vil få raskere ladetrykk med en annen ventil en org. magnetventil. Som i tillegg er ræva ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp og kjøp TurboXS Hi-perf. ventil. Hadde denne på S6'n min, fungerer veldig bra. En kamrat hadde likt oppsett som jeg hadde før og han fikk maks ladetrykk 1500 rpm senere enn jeg fikk, han regulerte ladetrykket med en vanlig blødeventil riktignok. Du vil få raskere ladetrykk med en annen ventil en org. magnetventil. Som i tillegg er ræva ;)

 

 

Høres bra ut,må sjekke dette ut imorgen. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får høre med KRB, tror han tar en 1200 for Turbo XS sin high performance ventil, dette er den med springfjær som gjør at den ikke åpner før den får det trykket den er stilt inn på vs magnetventilen som åpner litt og litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berre hugs på av magnetventilen fortsatt må vere tilkopla elektrisk.

Dersom motorstyringa merker at denne er vekk kopla, vil den kunne gå i nød program.

 

Ellers fungerer dette som gull det.

Går bra at motoren ikkje kan justere ned trykket. Den vil da trekke tenninga tilbake, og dermed både kunne kompensere for tenningsbank, og senke trykket. Dersom dette ikkje er nok, vil den kutte bensintilførselen, og gå i nød. Da er det berre slå av/på tenning igjen., så er alt ved det normale igjen. (men dersom dette skjer ofte, så er vell det eit tegn på at ein må senke trykk, eller temeratur)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærre lækkert..!! : smil :

 

Har bestilt ny magnetventil + xs ventil til utprøving. Min magnetventil er uansett ødelagt så en å koble til må jeg vel ha uansett. Blir mekking imorgen og forhåpentligvis min 1,5 bar :klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet ventil, fjær i wastergaten og byttet chip i min. fungerer knall bra. Alt kjøpt på KRB. Du kan justere når trykket skal komme på enkel måte og det er stabilt!

 

Kan ringe på 91678202 hvis du lurer på noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis ville dette fungere på ein 1,8t motor da? Med steg3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis ville dette fungere på ein 1,8t motor da? Med steg3?

Trur ikkje det er ventilen som gjør at eg kjører i fra deg. :-)

hehe...

 

Er usikker på 1.8T'en. Bør vell høre med dem som har levert programvaren kva dei anbefaller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikkje det er ventilen som gjør at eg kjører i fra deg. :-)

hehe...

:P køyrer i fra meg, det har vi i-ik-kke sett... :D skulle berre mangle!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å montere en Turbo xs manuell reguleringsventil så må man vel passe på (med original turbo) at man ikke setter ladetrykket høyere enn det trykket den kan levere ved turtallssperra. Ellers vil turbo overvarve ved høye turtall. Alternativet er å bytte til en større turbo som kan holde trykket hele veien.

 

Det blir vel vanskelig å utnytte den deilige dreiemomentstoppen med en slik ventil på original turbo.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å montere en Turbo xs manuell reguleringsventil så må man vel passe på (med original turbo) at man ikke setter ladetrykket høyere enn det trykket den kan levere ved turtallssperra. Ellers vil turbo overvarve ved høye turtall. Alternativet er å bytte til en større turbo som kan holde trykket hele veien.

 

Det blir vel vanskelig å utnytte den deilige dreiemomentstoppen med en slik ventil på original turbo.

 

J

 

Orginal turbo??? Det har vi ikke sett : haha :

 

Sant som du sier Johan. Får vel pakke senere idag,blir morsomt å montere. Ny WG er på vei også WEEE.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventil montert og 1.8 bar. Litt ned justeringer så er den der,hehe. :D Gikk 2 slanger,men kom omsider opp igjen på tomgang. Takker Kristian for samtalen!!

 

Den gamle så ikke ut,har tatt bilder av den gamle. Prøvde å koble 12V på den men den gikk ikke rundt idag heller,ikke så rart egentlig. Har faktisk kjørt i nødmodus lenge nå. jaja,slik er det når man skal sysle med motor selv,men man lærer noe værtfall. : ja :

 

Ser frem til å montere ny WG til helga. :nana:: smil ::D:D hehe..

 

Legger ved bilder av den gamle. Ser ut som et krater der utblås turbo kommer inn. Ikke rart bilen gikk som en dass

1.jpg

2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Legger ved bilder av den gamle. Ser ut som et krater der utblås turbo kommer inn. Ikke rart bilen gikk som en dass

Oi. Der har det vært varmt gitt : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi. Der har det vært varmt gitt : eek :

 

Ja Terje! Vi kan vel kalle dette for et "skrekk" eksempel. Ser man inni uttaket så er det som et krater,ikke rart egentlig pga at turboen har vært lekk så ha oljen samlet seg opp og varmet denne skikkelig. Begynner å bli fornøyd med bilen nå, ENDELIG : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å unngå varme på wgfv så kan man legge denne bak lykta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å unngå varme på wgfv så kan man legge denne bak lykta.

 

 

Utenpå så er den slik den skal være,men inni så er det brent fast : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. ser ut på bildet at det har vært varmt utenpå også, men det er greit å legge den bak lykta uansett. Lettere å komme til hvis man trenger å bytte den ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tester du om magnetventilen virker om man tar den ut og har et 12v batteri? Er det bare 2 tilkoblinger på ventilen eller? Skulle ha testet min for jeg tror jeg har noe av de samme symtomene du hadde......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tester du om magnetventilen virker om man tar den ut og har et 12v batteri? Er det bare 2 tilkoblinger på ventilen eller? Skulle ha testet min for jeg tror jeg har noe av de samme symtomene du hadde......

 

Heisann

 

Ta den ut og koble den på et 12V batteri med +/-. Jeg brukte et bil batteri da jeg holdt på. Oppdaget dette "kratteret" da jeg tok den ut for 1 uke siden og så da det var noe feil. Da jeg ikke fikk den til å gå rundt/klikke så var det bare å bestille med engang. :)

Min er hvertfall to-polet. Min gikk istykker pga ødelagt turbo som kjørte varm olje gjennom systemet. Gåen tetninger på turbo.

 

Lykke til Håkon! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

 

Ta den ut og koble den på et 12V batteri med +/-. Jeg brukte et bil batteri da jeg holdt på. Oppdaget dette "kratteret" da jeg tok den ut for 1 uke siden og så da det var noe feil. Da jeg ikke fikk den til å gå rundt/klikke så var det bare å bestille med engang. :)

Min er hvertfall to-polet. Min gikk istykker pga ødelagt turbo som kjørte varm olje gjennom systemet. Gåen tetninger på turbo.

 

Lykke til Håkon! :)

 

 

Tok sjansen og koblet den til jeg.. Og den klikka og åpnet som den skulle den.. Har fått opp feil på den 2 ganger når jeg har fått vag-com hjelp.. Men i den el.kontakten så det ut som den ene pinnen på magnetventilen hadde bomma litt med pluggen.. Så retta litt på det og satt det sammen igjen... Så da er det ikke det som er problemet om det fortsetter iallefall... Men takk for hjelpa! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.