Når legger dere om til sommerdekk?

Anbefalte innlegg

ser jo at det er flere i dette langstrakte land som allerede har lagt om til sommerdekk. har også spottet endel biler i Trondheim som har skiftet gummi.

 

så når legger dere om?

 

Jeg for min del legger om den 1.april hvert år, da står jeg å slenger på hjul i shorts, det er tradisjon hær i gården:)

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg venter alltid til over påske. Greit med ordentlige "sko" når man skal til fjells. (Siste frist er jo første søndag etter påske hvis man har piggdekk. Selv kjører jeg piggfritt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker å kaste over i påsketider... eller rett etter når man skal... iallefall om man har flere biler tilgjengelig, slik at man kan ha en med og en uten vinterhjul.. men i år har jeg ikke den muligheten :/

 

men det blir iallefall så fort som mulig.. og her i trondheim så har man jo bussen om man skulle bli overrasket en morgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er sommerdekka på hos mange allerede :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan iallefall være småglatt utpå kvelden her i Trondheim, når smeltevannet fryser igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter påske er en slager :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heiv på forrige tirsdag :)

littegranne frost i dagmårres, men pyttpytt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg venter alltid til over påske. Greit med ordentlige "sko" når man skal til fjells. (Siste frist er jo første søndag etter påske hvis man har piggdekk. Selv kjører jeg piggfritt).

 

egentlig er det jo en helt idiotisk regel det der.. så mye som påsken kan variere.. rart at det heller ikke er en bestemt dato.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La om i dag jeg :)

 

Med vinterskoene:

DSC00193.jpg

 

.. og sommerskoene:

DSC00195.jpg

 

Nå gleder jeg meg til litt bra utevær slik at man kan polere litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pene felger da :)

Blir nok ikke lagt om her i gården enno nei, var nettopp ute å kjørte i 3-4 cm med slaps.

Da var jeg glad vinterdekka var på ennå da.

Blir lagt om når enn får vår følelsen i kroppen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett over påske her! :) Skal nordover i påsken, så da er det greit med vintersko!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pene felger da :)

Blir nok ikke lagt om her i gården enno nei, var nettopp ute å kjørte i 3-4 cm med slaps.

Da var jeg glad vinterdekka var på ennå da.

Blir lagt om når enn får vår følelsen i kroppen :)

 

helt enig med deg! må liksom få litt mer vår i været før jeg skal legge om ja, surt med bulker på grunn av at man har lagt om for tidlig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt om på 90 quattro`n ,så den brukes bare når det er tørt føre.

 

-A6`n står på piggfritt :) -> legger om når sommerfelgene er sveisa og dekk på lagt (aner ikke når det blir :( )

-Mazda ræser`n -> legger om etter påske.

-Firmabilen min , Iveco turbo daily (liten lastebil) ->legger om midten av april.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nok om en stund enda, fikk tlf idag om att le mans hjula mine er ferdige hos felgservice:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la om for to uker siden jeg... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.