Anbefalte innlegg

Hvilken motorolje anbefaler folket på en Golf II?

Spør fordi eg antar at det ikke er nødvendig med hel-syntetisk på denne.

Men halv-syntetisk, er det å anbefale?

Min tanke er at det egentlig er bra nok med en god mineral, og heller bytte en gang i året....

Kjører ca 5000 km i året.

Bilen er forøvrig kjørt 94 000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spillolje holder i massevis;D Neida;P Mineralsk skal holde i lange baner for denna. Men om ikke så kan du jo kjøre på Castrol High milage. Er en hvit dunk. Det er en olje vi bruker en del på biler fra tidlig 90 og seint 80 tall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg grøsser når jeg hører anbefalinger om rimelig mineral olje....

Hvis du skulle skifte blod i kroppen din, ville du valgt:

1. Billig blod, (du er lat og utrent uansett)

2. Litt dyrere blod (du mosjonerer litt av og til)

3. Dyrt, bra premium blod ( du trener regelmessig, og vil leve lenger)

Satt på spissen det her, men jeg regner med at den oppvakte medlem skjønner hva jeg mener.

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg grøsser når jeg hører anbefalinger om rimelig mineral olje....

Hvis du skulle skifte blod i kroppen din, ville du valgt:

1. Billig blod, (du er lat og utrent uansett)

2. Litt dyrere blod (du mosjonerer litt av og til)

3. Dyrt, bra premium blod ( du trener regelmessig, og vil leve lenger)

Satt på spissen det her, men jeg regner med at den oppvakte medlem skjønner hva jeg mener.

Tommy

Skjønner så absolutt hva du mener. Poenget er ikke å spare på olja i forhold til kvalitet og en rimelig penge. Blir det mineral så blir det en god mineralolje!

Her tenker eg likt som deg. Selger verktøy, og sier ofte f.eks til kunder at akkurat den saga vil du ikke bli fornøyd med. Alikevel kjøper de den billig og kommer tilbake når den ikke virker lenger og har blitt utsatt for tøff og proff bruk.....??

Det er forskjell på pris og kvalitet!!

Men er en hel eller halvsyntetisk olje nødvendig på en GOLF II?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv brukt Castrol Magnatec 10 W40 Delsyntetisk olje på mine litt eldre motorer. Også på biler som er noen år, når jeg utfører service for bekjente. Fungerer meget bra på motorer med hydrauliske ventilløftere, og som har noen år på veien. Absolutt å anbefale. En annen meget prisgunstig olje er Liqui Moly 10W 40, som forhandles bl.a av Clas Ohlson. Denne har friksjonsreduserende tilsetninger som er gunstig for litt "erfarne" motorer,og er meget mere brukt litt lengere syd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er en hel eller halvsyntetisk olje nødvendig på en GOLF II?

Så lenge det er en original motor slik VW bygde den for rundt 24 år siden, så er svaret ganske enkelt NEI, det er ikke nødvendig for motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.